دبیر علمی رویداد شتاب گردشگری در یزد شهر میراث جهانی گفت: مراسم اختتامیه مسابقه عکاسی پرنده‌نگری در قالب رویداد ملی شتاب گردشگری یزد برگزار و از برگزیدگان این مسابقه تجلیل شد.

یزدفردا: مرتضی بذرافشان اظهار داشت: این مسابقه با توجه به شعار سال سازمان جهانی گردشگری، گردشگری و توسعه روستایی، در راستای تنوع بخشی به محصول گردشگری استان یزد برگزار شد.

وی بیان کرد: طبیعت گردی به صورت خاص یکی از گونه‌های گردشگری حائز اهمیت است که رونق آن در شرایط کرونا و پس از کرونا بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در این راستا پرنده نگری به عنوان نوعی از طبیعت گردی می‌تواند منبع مهمی برای کسب مزیت‌های اقتصادی بیشتر و متنوع‌تر از گردشگری باشد.

صادقی، یکی از داوران این رویداد نیز اظهار داشت: گونه‌های ثبت شده بسیار خاص و منحصر بفرد بودند و ما برای اولین بار در استان یزد، ثبت گونه دال را در این مسابقه داشتیم که مقام اول را نیز کسب کرد.

وی به پتانسیل بالای پرنده نگری به عنوان یکی از راه‌های جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و افزود: امیدواریم در آینده پرنده نگرهای بیشتری در استان یزد داشته باشیم.

در این مسابقه ۱۶۵ عکس از ۳۵ عکاس به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که در نهایت ۹۹ عکس به مرحله داوری راه یافت‌.

این عکس‌ها از پرندگان استان یزد که تنوع آنها به بالغ بر ۴۵ گونه می‌رسد، ثبت شده است.

ین مسابقه عکاسی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، شرکت پردیس گردشگری هفت اقلیم و سازمان رفاهی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد و در قالب پیش رویداد شتاب گردشگری که توسط مرکز علمی کاربردی جوادالائمه یزد برگزار شده، به اجرا درآمده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا