کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات یزد گفت: شهر بافق و روستای مبارکه به عنوان نامزد‌های شهر بدون دخانیات به وزارت بهداشت معرفی شد.

یزدفردا: نقیب زمانی کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان یزد با اشاره به اجرای طرح نفس برای مقابله با دخانیات در استان یزد، گفت: در این طرح خانواده‌ها متعهد می‌شوند، از استعمال هر نوع فراورده دخانی نظیر سیگار، قلیان، توتون، تنباکو و غیره خودداری کنند.

او نقش دانش آموزان در این طرح را شبیه نقش همیار پلیس بیان کرد و افزود: با فرهنگ سازی در مدارس دانش آموزان به عنوان همیاران این طرح انتخاب و قبل از ورود به برنامه آموزشی شاد ازطریق لینک فرستاده شده به مجموعه‌ای از سوالات در این رابطه پاسخ می‌دهند.

کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: ۶۵ شهر از کشور برای اجرای این طرح به وزارت بهداشت معرفی شده اند که وزارت خانه پس از بررسی‌های انجام شده در آذرماه شهر مورد تایید را به سازمان بهداشت جهانی معرفی می‌کند.

زمانی ادامه داد: شهر بافق و روستای مبارکه نیز به عنوان نامزد‌های شهر بدون دخانیات به وزارت بهداشت معرفی شده اند.

او به مزایای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای این طرح به صنعت گردشگری کمک فراوانی می‌شود و با توجه به ملاکی که توریست‌ها درانتخاب شهر گردشی خود دارند یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا