۲۷ نفر از برترین های آزمون سراسری سال‌ ۹۹ دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی شهرستان مهریز که موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند، در مراسمی دوشنبه‌ شب با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از فرهنگیان تجلیل شدند.

یزدفردا: مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: در کنکور امسال ۱۶ دختر و ۱۱ نفر از پسران شهرستان موفق به کسب رتبه‌های زیر یک‌هزار شدند.

سید کاظم حسینی در حاشیه این آیین افزود: این موفقیت مرهون همت جدی دانش‌آموزان، فرهنگیان، مسوولان و خانواده‌هاست که نقش اصلی را بر عهده داشتند.

وی اظهار کرد: باید از وجود دانش‌آموزان و نخبگان شهرستان برای آینده منطقه و توسعه همه جانبه و متوازن استفاده کرد ،امیدواریم زمینه حضور موثر بیشتر آنها برای تلاش و خدمت به مردم بیش از گذشته فراهم شود.

همچنین رییس شورای آموزش و پرورش و فرماندار مهریز گفت: موفقیت دانش‌آموزان شهرستان در آزمون سراسری و کسب رتبه‌های برتر با وجود شرایط کرونایی نشان‌دهنده ظرفیت و تلاش مداوم آنهاست.

رضا زارع زاده مهریزی در آیین یادشده افزود: کسب رتبه‌های برتر در رقابت نزدیک با سایر دانش‌آموزان کشور نتیجه تلاش مضاعف و همکاری و پیگیری خانواده‌ها و فرهنگیان فداکار است .

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان باید از موقعیت به دست آمده به نحو مناسب در دانشگاه برای کسب دانش و ارتقای فرهنگی جامعه استفاده کنند و برای خدمت به مردم و منطقه پس از تحصیل آماده شوند.

همچنین امام جمعه مهریز گفت: آینده شهرستان از سوی نخبگان و افرادی رقم می‌خورد که با سعی فراوان تحصیلات خود را با موفقیت ادامه دهند و در خدمت مردم و کشور اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: مسوولان باید زمینه فعالیت نیروهای دلسوز و کارآمد را در عرصه‌های مختلف در حل مسایل و مشکلات و خدمت به مردم بیش از قبل فراهم کنند.

وی اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر کنکور در شرایطی که مردم و خانواده‌ها درگیر ویروس کرونا بودند، گویای همت و فعالیت دانش‌آموزان و زمینه‌سازی لازم توسط فرهنگیان و خانواده‌هاست.

در این آیین با لوح سپاس از موفقیت دانش‌آموزان برتر آزمون امسال قدردانی شد.

مهریز ۱۲ هزار دانش‌آموز دارد که در ۱۰۷ مدرسه مشغول تحصیل هستند و مرکز این شهرستان  ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

در آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ ، ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر از استان یزد  در چهار گروه آموزشی هنر، ریاضی و فیزیک؛ علوم  تجربی و زبان خارجه شرکت کردند.

این آزمون به مدت چهار روز از ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه جاری علاوه بر دانشگاه یزد به عنوان حوزه اصلی، در ۱۰ حوزه فرعی واقع در شهرهای یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا