عملیات ساخت اولین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال در دانشگاه اردکان آغاز شد.

یزدفردا: «فاطمه بهجتی اردکانی» رئیس دانشگاه اردکان در حاشیه این مراسم که صبح امروز چهاردهم مهرماه و همزمان با روز ملی دامپزشکی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این بیمارستان در زمینی به‌ مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع، در دو طبقه و با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۶۰ میلیارد ریال طی مدت ۱.۵ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این مجموعه دارای بخش‌های داخلی، جراحی و مامایی دام‌های بزرگ و کوچک، بهداشت و درمان طیور، رادیولوژی و سونوگرافی، کالبدشکافی، آزمایشگاه و فضاهای آموزشی، پژوهشی، خدماتی، مدیریت، داروخانه، پاویون و انبار است.

بهجتی اردکانی خاطرنشان کرد: گروه دامپزشکی دانشگاه اردکان از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته(علوم آزمایشگاهی) و کارشناسی ارشد در رشته زیست جانوری سلولی –تکوینی دایر است.

وی با اشاره به این که شهرستان اردکان در زمینه دام و طیور به ویژه در پرورش بز نژاد سانن، شتر و بهره‌مندی از واحدهایی نظیر میلشبار همواره شاخص بوده است، یادآور شد: اردکان یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل کشور نیز به شمار می‌رود و هر ساله در جشنواره‌های کشوری زیبایی اسب، صاحب عناوین اول تا سومی شده و این مهم ضرورت ایجاد این بیمارستان را بیشتر کرده بود.

رئیس دانشگاه اردکان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دانشگاه اردکان بهره‌مندی از دانشکده پیرادامپزشکی است که در مرکز کشور منحصر به فرد است.

بهجتی در پایان نیز با تشکر از «محمدرضا قانعی» از باشگاه‌داران اسب این شهرستان و دیگر خیرین این طرح، ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان، دانشگاه اردکان یکی دیگر از رسالت‌های اجتماعی خود را در ارتباط با جامعه عملیاتی کند.

یاداور می شود؛ دکتر «محمدتقی نظرپور» معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در این مراسم که به صورت ویدئو کنفراسی شاهد آن بود، گفت: ۸۰ درصد ساختمان‌های دانشگاه اردکان به صورت خیری ایجاد شده که این مایه افتخاری برای آموزش عالی کشور است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل منطقه در حوزه دام و طیور و توانمندی‌های قابل مشاهده دانشگاه اردکان در این حوزه، امیدواریم بتوانیم در جهت رسالت ارتباط دانشگاه با جامعه شاهد کمک‌های موثری از طرف دانشگاه اردکان باشیم.

این مسئول در پایان نیز قول مساعد داد در راستای فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز تخصصی این بیمارستان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا