شهردار میبد با انتقاد از توهین به ادیان آسمانی به بهانه‌ی آزادی‌بیان، از برگزاری کنگره‌ی «شعر محمد(ص)» به میزبانی این شهر با هدف معرفی هرچه بیشتر شخصیت پیامبر بزرگ اسلام خبر داد.

یزدفردا: «علیرضا نقوی» از برگزاری کنگره منطقه‌ای «شعر محمد (ص)» در آبانماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این کنگره با حضور شاعران استان‌های یزد، اصفهان و کرمان به میزبانی میبد شهر جهانی زیلو برگزار خواهد شد.

وی بر ضرورت برگزاری این کنگره در راستای خلق آثار ویژه برای خاتم‌النبیین(ص) تاکید کرد و گفت: در اکثر دیوان و اشعار گذشته‌ی ایرانیان، آثار بسیار زیادی در مدح و ستایش پیامبر(ص) سروده شده ولی امروز با وجود آثار بسیار فاخری از شعرای ایران در این رابطه، شاهد گردآوری مناسب این آثار نیستیم.

شهردار میبد با اشاره به اهانت اخیر در کشور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، آن را اقدامی دور از انسانیت و فارغ از آزادی‌بیان خواند و تاکید کرد: تاکنون در هیچ کجای ایران به هیچ دین و پیامبری بی‌احترامی نشده و همگی خود را نسبت به احترام به تمام پیامبران مقید می‌دانیم هر چند که در هیچ فرهنگ و دینی بی‌احترامی به ادیان آسمانی نمی‌گنجد.

وی در ادامه بهانه‌ی آزادی‌بیان برای توهین به ادیان الهی را انگیزه‌ی برگزاری این کنگره فرهنگی خواند و گفت: با توجه به سکوت مرگبار دیگر کشورهای اسلامی در برابر این توهین و بی‌احترامی، تصمیم گرفتیم با برگزاری یک برنامه فرهنگی اجتماعی با این دیدگاه اشتباه مبارزه کنیم و آثار ویژه‌ای را برای معرفی شخصیت پیامبر بزرگ اسلام(ص) بیافرینیم.

نقوی ابراز امیدواری کرد که این کنگره که برای اولین بار امسال به صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های اصفهان، یزد و کرمان برگزار می‌شود، در سال‌های آتی به صورت ملی و بین‎المللی با میزبانی میبد برگزار شود.

متقاضیان حضور در این کنگره که پوستر آن چند روز پیش با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون وزیر کشور در میبد رونمایی شد، می‌توانند حداکثر چهار اثر خود را در هر کدام از قالب‌های شعری آزاد به همراه مشخصات فردی حداکثر تا پنجم آبانماه سال جاری به رایانامه‌ی « poem@meybod.ir » ارسال و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۳۷۵۸۹۳۷۱ تماس حاصل کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا