رییس شعبه تامین اجتماعی ابرکوه گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی این شهرستان با ۱۰ درصد افزایش از ۳۰ هزار و ۸۷۴ نفر به ۳۳ هزار و ۹۹۲ نفر رسیده است.

یزدفردا: عباس حمیدی زاده علت افزایش بیمه شدگان را تمایل افراد به برخورداری از مزایای صنعت بیمه ، ارایه خدمات مطلوب به افراد ذینفع و اطلاع رسانی در این مورد ذکر کرد.

به گفته وی مبلغ پرداخت شده  در این مدت از ۹۹ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ با تدبیر و رویکرد حمایتی دولت تدبیرو امید هم اکنون به ۴۵۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال رسیده است.

این مسوول تصریح کرد: پرداختی ها در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت در دولت دوازدهم در این شهرستان ۴.۵ برابر افزایش یافته است .

وی ، با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر ارایه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی برای رفاه حال افراد زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی، ۸۷ درصد مراجعه بیمه شدگان و مسوولان کارگاه‌ها به شعبه تامین اجتماعی ابرکوه کاهش یافته است.

حمیدی زاده یادآور شد: قبل از شیوع ویروس کرونا مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه درمانی به شعبه وجود داشت که هم اکنون تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رییس شعبه تامین اجتماعی ابرکوه خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۲ هزار مورد دفترچه‌های درمانی صادر شده است.

وی یادآور شد: در همین مدت افزون بر۴۵۲ میلیارد ریال بابت تعهد بلند مدت و کوتاه مدت به سه هزار و ۷۰۶ نفر از بازنشستگان ، کار افتادگان و بازماندگان پرداخت شد.

به گفته وی تعهدات کوتاه مدت اعم از غرامت دستمزد زمان بیماری ، بارداری بانوان، کمک هزینه های ازدواج  و پزشکی و تعهدات بلندمدت هم شامل بازنشستگی ، از کارافتادگی و بازماندگان است که سازمان در این مورد تعهداتی دارد.

حمیدی زاده با بیان اینکه این شعبه ۱۳۰ میلیارد ریال مطالبات معوق از کارگاه‌های تولیدی شهرستان دارد، یادآور شد: هم اکنون کارکنان هزار و ۱۵۳ کارگاه‌های تولیدی، فنی و صنعتی فعال زیرپوشش بیمه هستند که ۳۲۹ کارگاه از بخشودگی جرایم بیمه برخوردار است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا