فرماندار اردکان گفت: مجموعه آموزش و پرورش نقشی مهم در پیشگیری از اعتیاد دارد به همین دلیل برنامه هایی برای این نهاد به عنوان مسوول تعلیم و تربیت در جامعه تعریف شده که اجرای آن نیازمند مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی است .

یزدفردا: بهروز شهابی زاد روزشنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر و قرص های روانگردان که با حضور تعدادی از مسوولان محلی ذی ربط و کارشناسان این حوزه برگزار شد،  افزود: باید اقدامی که آموزش و پرورش در پیشگیری از استفاده موادمخدر انجام داده است با آمار دقیق ارایه کنند که در کجای کار هستند.

وی اضافه کرد: در پیشگیری از مصرف و توزیع  و حمل مواد مخدر در جامعه ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که باید شناسایی شود و اگر پیشگیری و اقدامات بازدارنده انجام نشود باید با تولید و مصرف مواد افیونی مقابله کنیم که آن نیز کافی نخواهد بود و باید مقابله و پیشگیری با مواد مخدر همزمان با هم اجرا شود.

فرماندار اردکان با بیان اینکه بسیاری از افراد نمی دانند که چرا و چگونه افراد دیگر به مواد مخدر وابسته می شوند، تصریح کرد: آن ها ممکن است اشتباه فکر کنند، کسانی که از مواد مخدر استفاده می کنند فاقد اصول اخلاقی و اراده هستند .

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان  اردکان اظهار کرد: این افراد به راحتی می توانند مصرف مواد افیونی را قطع کنند ، وابستگی به مواد مخدر بیماری پیچیده ای است که فرایند ترک آن معمولا چیزی بیش از نیت و اراده را می طلبد.

همچنین معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با بیان اینکه عوامل اجتماعی وابسته به فقر جامعه ،در وابستگی انسان به مواد افیونی موثر است، یادآور شد: میزان بروز اعتیاد در گروه های پایین اجتماعی بالاتر است .

رقیه کرمانیان افزود: نقش گروه همسالان و فشار جمعی در محیط های جوان ، در تمایل آنان به مصرف موادمخدر بسیار حایز اهمیت است .

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های جذاب و  تخصصی با حضور افرادی که پاک  و اکنون به یکی از شخصیت های معروف در جامعه تبدیل شده اند نقش موثر در پیشگیری و ترغیب معتادان در ترک اعتیاد دارد .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا