مردم توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلای خود به ویروس کرونا رعایت کنند و مراسم عزاداری اربعین در محیط‌ های باز برگزار شود ،از جمله محور سخنان امروز امامان جمعه شهرهای ابرکوه و بهاباد است.

یزدفردا: امام جمعه ابرکوه با اشاره به شیوع موج سوم ویروس کرونا ، گفت: واجب است ، مردم از نظر عقلی و شرعی تمامی توصیه‌های بهداشتی کارشناسان و مسوولان امر را برای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید- ۱۹ ،در راستای حفظ سلامتی  خود مراعات کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور قشرهای مختلف مردم در مصلی شهدای محراب برگزار شد، افزود: پزشکان و کادر درمان ما در صف مقدّم جهاد سلامت هستند و با توجه به افزایش آمارهای مرگ و میر و ابتلای افراد به این ویروس، مسوولیت مردم در رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی دو چندان شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود مراکز بهداشتی و درمانی ظرفیت پذیرش بیماران زیادی را ندارد .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی در بیستم ماه صفر، خاطرنشان کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا مراسم راهپیمایی به صورت بین‌المللی برگزار نمی شود و ملّت با عقلانیّت ایران  تابع تصمیم مسوولان امر هستند.

حسینی اضافه کرد: وقتی خداوند تکلیف واجب روزه  ماه رمضان را از بیمار به خاطر حفظ سلامتی او ساقط می کند ، قطعاً انجام کار مستحبی مثل زیارت اربعین را باید به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران ترک کنیم .

وی ادامه داد: مردم عزیز و ولایی شهرستان ابرکوه باید در چنین شرایطی روضه خوانی خانگی را بیشتر ترویج کنند.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: سلاح اشک ما برای شهید کربلا ، راهبردی است گرچه می گویند، گریه وسیله عقده‌گشایی است، اما گریه برای امام حسین (ع) گریه مرکب از احساس و عقلانیّت است و این اشک چشم همچون آب کبابی است که آتش را تیزتر و شعله ورتر می کند.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به سالروز هجرت امام امت از عراق به پاریس در ۱۲ مهر ماه سال ۵۷ افزود: این سفر به خواست خدا بود، و پیام انقلاب را جهانی کرد و امام خمینی (ره) انقلاب را هدایت و رهبری کردند .

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز نیروی انتظامی(۱۳ مهر) ، تصریح کرد: نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) ، امنیّت بخش ملّت بزرگ ایران هستند و اهمیّت آنها به خاطر اهمیّت مأموریتشان که مسوولیت استقرار امنیّت را بر عهده دارند، است.

بهاباد

 امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امسال عزاداران حسینی در دهه اول ماه محرم خوش درخشیدند و با رعایت تمامی تدابیر و حفظ جایگاه سالار شهیدان عزاداری کردند ،پیشنهاد کرد که آیین اربعین با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و در محیط های باز برگزار شود .

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: برگزاری عزاداری یکی از مهمترین مسایل اعتقادی ماست به همین منظور برای تداوم آن باید مردم و برگزار کنندگان پروتکل‌های ایمنی را مدنظر قرار دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد : زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت بسیار فضیلت دارد ، امیدواریم کرونا را شکست دهیم و آخرین اربعینی باشد که از راه دور زیارت می کنیم. 

وی اربعین را کنگره بزرگ جهانی عنوان کرد و گفت: هرچند کرونا باعث شد امسال نتوانیم در این کنگره عظیم حضور داشته باشیم اما از راه دور با آرمان های اباعبدالله الحسین تجدید بیعت می‌کنیم. 

امام جمعه بهاباد اظهار کرد: اربعین و عاشورا کنگره بزرگ و عمومی تشیع در جهان اسلام است، یعنی علاوه بر اینکه در قلوب خود محبت اهل بیت را دارد در میدان عمل و در روز اربعین با اجتماع و کنگره چند ده میلیونی وحدت و همدلی خود را متبلور می‌کنند.

امام جمعه بهاباد در ادامه به مناظره نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: آنها در این مناظره اعتبار کشورشان را خدشه‌دار کردند که این کار ترامپ و بایدن مایه خجالت و شرمساری آمریکایی ها شده است.

ابراهیمی بشکانی به دشمنی تاریخی آمریکا با ملت‌های جهان و مردم ایران، اشاره کرد و افزود : آنچه امروز از زبان نامزدهای ریاست جمهوری این کشور شنیده می‌شود، جای تعجب دارد و به خوبی بیانگر وجود بحران داخلی در

آمریکاست.

وی با بیان اینکه ابهت استکبارجهانی از بین رفته ‌و قدرت آمریکا به عنوان سرکرده مستکبران عالم رو به افولاست، گفت:  مستکبران باید بساط خود را در کشورهای اسلامی جمع کنند و دست از سر امت اسلام و ملت‌های مسلمان جهان بردارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا