یزدفردا :جنجال بر سر کاریکاتور نیویورک تایمز رییس اتحادیه جهانی مقابله با بدنام سازی! در بیانیه ای کاریکاتور پت آلیفنت استرالیایی الاصل برنده جایزه پولیتزر بهترین کاریکاتور مطبوعاتی جهان در سال 1967 را یادآور دوره نازیسم خواند.

به گزارش پرس تی وی، ایب فاکسمن، رییس اتحادیه جهانی مقابله با بدنام سازی، در بیانیه ای اعلام کرد: "استفاده موهن پت آلیفنت از ستاره یهود در ترکیبی بصری که یادآور دوره نازیسم است، خود به شکل پنهانی یهودستیزانه است". 

پت آلیفنت، کاریکاتور استرالیایی الاصل روزنامه نیویورک تایمز در این کاریکاتور که واکنشی هنرمندانه به جنگ غزه است، فردی یونیفرم پوش را ترسیم کرده است که در یک دست شمشیر و در دستی دیگر یک ستاره یهود دارد و زنی ریزه اندام را که کودکی در آغوش دارد و نمادی از " غزه " است، تعقیب می کند.

ایب فاکسمن در بیانیه خود همچنین می افزاید: "عملیات نظامی اسرائیل در دفاع از جان زنان و مردان و کودکانی که بی وقفه در معرض حملات موشکی حماس هستند در این کاریکاتور به گونه ای جلوه داده شده که ما قربانیان به هیات موجوداتی بی عقل و احساس درآمده ایم"

از سوی دیگر افرائیم زوروف، رییس دفتر بیت المقدس مرکز وایزنتال نیز در بیانیه ای اعلام کرد:" این تصویر نمونه ای کلاسیک از نقد اسرائیل در قالبی یهودستیزانه است. این تصویر هیچ پس زمینه ای را ترسیم نکرده است. تصویری که اعوجاج کامل واقعیت است"

در همین حال، مرکز وایزنتال در بیانیه خود از تمامی پایگاه های اینترنتی جهان که به انتشار این کاریکاتور پرداخته اند، خواست تا هر چه سریع تر این تصویر " موهن " را از دسترس عموم خارج سازند.

گفتنی است، پت آلیفنت، کاریکاتوریست مشهور امریکایی، برنده جایزه پولیتزر بهترین کاریکاتور مطبوعاتی جهان در سال 1967، به عنوان برجسته ترین کاریکاتوریست روزنامه نیویورک تایمز شناخته می شود.

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا