عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: پیگیری مطالبات قانونی شهیدان آتش نشانی از وظایف مهم مدیران است.

یزدفردا: سپنتا نیکنام، عضو شورای اسلامی شهر یزد در روز آتش نشان و طی مراسم تجلیل از آتش نشانان، گفت: جای تاسف دارد که در ارگان آتش نشانی به کسانی که جان خود را در راه خدمت از دست می‌دهند واژه شهادت تعلق می‌گیرد، اما هیچ ترتیب قانونی و حقوقی ذیل شهادت به آن‌ها اختصاص نمی‌یابد.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت و حساسیت کاری آتش نشانان بیان کرد: جدای از مباحث قانونی و مزایای مادی، این محرومیت قانونی تشدید، حس تبعیض و تفاوت میان اقشار مختلف مردم را به دنبال دارد.

نیکنام پیگیری مطالبات قانونی شهیدان آتش نشانی را از وظایف مهم مدیران مربوطه دانست و افزود: تمامی قوانین به دست مجلس وضع می‌شوند و روز آتش نشان بهانه‌ای خوبی برای مطالبه این قانون از نمایندگان مجلس است.

حسین صالحیان، معاون خدمات شهری شهرداری یزد در جلسه شورای شهر یزد گفت: اقدامات مناسبی در حوزه خدمات شهری اتفاق افتاده که شامل مهمترین بخش ایمنی شهری یعنی آتش نشانی‌ها به خصوص در حیطه تجهیزات انفرادی بوده است.

او افزود: در زمینه تجهیزات مکانیکی و ماشین آلات، تلاش‌هایی صورت گرفته که همچنان در دست تکمیل است.

صالحیان با تقدیر از واحد‌های همکار و آتش نشانان افتخاری، گفت: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه آتش نشانی فعال در شهر خدمت رسانی می‌کنند که محل استقرار نیرو‌های عملیاتی آتش نشانی است.

سید محمد میرجلیلی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در ادامه اظهارداشت: در سال ۹۸ بیش از سه هزار و۶۰۰ مورد حریق در شهر رخ داد که نسبت به شش ماهه اول پارسال، میزان حوادث امسال کمتر بوده است. او علت این موفقیت را همکاری خوب سازمانی دانست.

در پایان نیز اعضای شورای شهر یزد از سید محمد میرجلیلی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد و تنها نماینده بانوان آتش نشان در یزد تجلیل کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا