سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فوت ۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در طول مدت اخیر آمار فوتی‌ها در یک شبانه روز به این تعداد نرسیده بود.

یزدفردا: ابراهیم سلمانی با اشاره به اینکه ۲۴ ساعت گذشته، روز تلخ کرونایی برای یزدی‌ها بود، اظهار داشت: ۹ بیمار کرونایی فوت شدند و ۵۷ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال برخی از آنها وخیم است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌های یزد بستری هستند که پس از آماده شدن جواب آزمایش آنها، شرایط این بیماران مشخص خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: متأسفانه عده‌ای از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از کرونا را جدی نمی‌گیرند و این امر سبب شده میزان ابتلاء به کرونا در یزد افزایش پیدا کند.

سلمانی با اشاره به اینکه اگر مردم رعایت نکنند، موج سوم شیوع کرونا را در پیش خواهیم داشت، تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، دو اقدام ساده در مواجهه با ویروس کروناست که اگر رعایت شود، میزان ابتلاء به شدت کاهش خواهد یافت.

وی همچنین در مورد واکسن کرونا نیز بیان کرد: تحقیقات نشان داده که این واکسن بین ۶۰ تا ۷۰ درصد در بهترین حالت ممکن، از ابتلاء به کرونا جلوگیری می‌کند در حالی که استفاده درست از ماسک، تا ۹۵ درصد از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری می‌کند بنابراین مردم به جای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت واکسن، از ساده‌ترین روش یعنی استفاده از ماسک استفاده کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا