در ادامه رزمایش ملی ایران همدل و رزمایش مواسات و همدلی مردم نیکوکار استان یزد در ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با مشارکت در طرح‌های "اطعام حسینی" و "احسان حسینی" 10میلیارد و 670 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

یزدفردا: محمد شجاعان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین آداب‌ورسوم عزاداری موضوع اطعام و نذری دادن به‌ویژه در ایام ماه محرم و صفر است، گفت: طرح "اطعام حسینی" باهدف طبخ و توزیع غذای گرم و طرح "احسان حسینی" به‌منظور دریافت و توزیع بسته‌های ارزاق ( غذایی) در بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت در ماه محرم و صفر همچنان در حال جریان است.

وی افزود: در ماه محرم سال جاری 27 هزار و 500 سبد غذایی به ارزش هفت میلیارد و 430 میلیون تومان در قالب طرح احسان حسینی و همچنین 258 هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و 240 میلیون تومان در قالب طرح اطعام حسینی با مشارکت و همراهی مردم خیراندیش و نیکوکار استان یزد در بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: در اجرای این مرحله از رزمایش از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران حقیقی و حقوقی، اصناف، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه، نهادها و سازمان‌ها، شرکت‌های صنعتی، هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان استفاده شد.

سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد همچنان پاسخگوی نیکوکاران برای اهدای نذورات و کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب اطعام گرم و بسته‌های معیشتی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا