همزمان با چهارمین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس ،پنجشبه شب یادواره ۴۸ نفر از شهدای دانش آموز شهرستان بهاباد با عنوان « راز پرواز» با حضور تعدادی از مسوولان محلی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد .

یزد فردا: در این مراسم یکی از کارشناسان فرهنگی و مذهبی استان یزد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی  افزود: امروز جوانان و نوجوانان به بلوغ سیاسی رسیده اند و همین امر موجب ترس دشمن شده است.

محمدرضا آبایی خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان به شرایط کنونی و رسیدن آنان به بلوغ سیاسی می تواند آینده سازان کشور را به استقلال و آزادی واقعی سوق دهد.

وی اضافه کرد: آنها باید بر این امر واقف باشند که آرامش فعلی جامعه مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است و باید قدر شهدا را بدانند و همواره یاد شهدای دانش آموز گرامی داشته شود.

آبایی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر آرمان های شهدا باید سرلوحه تحصیل و زندگی دانش آموزان قرار گیرد، افزود: در دوران کنونی پاسداری از این دستاوردها تنها با الگوگیری این قشر از ارزش ها و آرمان های شهدا امکان پذیر است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: مسلح شدن این قشر به سلاح ایمان و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام موجب سعادت جامعه و تضمین کننده آینده ای روشن برای میهن اسلامی است.

وی بیان کرد: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از تمام هستی و جان خود گذشتند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند و امروز همه وظیفه دارند تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

وی با بیان اینکه امروز امنیت، عزت و پیشرفت های جمهوری اسلامی مرهون رشادت خون شهداست و انقلاب اسلامی به الگویی برای دیگر کشورها برای مبارزه با استکبارجهانی تبدیل شده است، افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بین دانش آموزان خواندن کتاب هایی با موضوع ایثار و جوانمردی شهدا ضروری است.

آبایی بیان کرد: اگر بتوانیم جایگاه شهدای دانش‌آموز را به درستی در بین جوانان معرفی کنیم و بشناسانیم به طور حتم دشمنان جایگاه خود را می‌شناسند و جرات نمی‌کنند که حتی یه نگاه چپ به کشورمان داشته باشند که به همین منظور نیاز است در این زمینه تعامل همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

مداحی و خاطره گویی از دوران دفاع مقدس از دیگربرنامه های این مراسم بود .

مردم بهاباد در دوران دفاع مقدس ۱۵۸ شهید تقدیم انقلاب کردند که از این تعداد ۴۸ نفر دانش آموز هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا