نشست انجمن ادبی یادداشت نو یزد با موضوع « مدافعان سلامت» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

یزد فردا: نشست انجمن ادبی یادداشت نو یزد با موضوع « مدافعان سلامت» امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست گفت: ادبیات همواره در تاریخ و هر کجا که دچار شدائد و گرفتاری‌هایی بوده‌ایم به‌عنوان پناهگاه مردم بوده و روحیه‌بخش بوده است که در موضوع بیماری فراگیر کرونا نیز این نقش را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: امروز این ویروس در حال تبدیل شدن به واقعیتی در زندگی ما است که همه ژانرهای ادبی، اندیشه‌های اجتماعی، سیاسی و حتی روابط بین‌الملل در حال باز کردن سرفصل جدید در این زمینه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما همواره در طول تاریخ در حوزه ادبیات، پیشنهاددهنده و پیشگام بوده‌ایم که امیدواریم بتوانیم در این موضوع نیز شاهد تجربیات درخشان ادبی و هنری باشیم.

جوادیان‌زاده با اشاره به حضور مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز به واسطه شیوع این ویروس فضایی بر ذهن، روان و خانواده مدافعان سلامت حاکم است که اگر زبان ادبیات و شعر به کمک او بیاید می‌تواند آثار ماندگاری بوجود بیاورد.

وی افزود: ثبت تجربیات مدافعان سلامت می‌تواند بخش ماندگار ادبیات ما باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت ثبت تجربه‌ها در قالب شعر و ادبیات گفت: وقتی فردی تجربه زیسته خود و خانواده‌اش را به اثری ادبی تبدیل و تجربه را بازگو می‌کند، شنیدنی است و بیشتر عمق تجربه را ارائه می‌کند.

جوادیان زاده در پایان بیان کرد: برنامه ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که این تجربیات را در قالب چند مجموعه برای مردم امروز و نسل آینده ماندگار کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا