فرماندار تفت، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید حامی کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند.

یزد فردا: علیرضا نوکار، فرماندار تفت در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع هشت ساله، جنگی نابرابر بود که دلاورمردی‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این خاک، آن را مقدس کرد.

او افزود: منابع مکتوب حوزه دفاع مقدس نظیر خاطرات، تاریخ شفاهی، داستان و رمان در تمامی کتابخانه‌های عمومی در دسترس است و ضروری است دست‌اندرکاران کتابخانه‌ها، زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر افراد به خصوص جوانان را از این گنجینه عظیم فراهم کنند.

فرماندار تفت اظهار داشت: برای تحقق این امر تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی باید حامی و پشتیبان کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند.

نوکار بیان کرد: شیوع ویروس کرونا فرصتی فراهم آورد تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تبلیغات جذاب و خلاقانه، کتاب‌های مفید و ارزشمند به همه اقشار جامعه معرفی شود.

در پایان هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت عنوان کرد: سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با مصوباتی همچون پخش کلیپ‌های ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب از تلویزیون شهری شهر‌های تفت و نیر، خرید منابع کمک درسی به روز توسط شهرداری‌ها برای توزیع در کتابخانه‌ها و پخش کلیپ‌های تبلیغاتی کتابخوانی از طریق برنامه شاد ویژه دانش‌آموزان به پایان رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا