رییس اتحادیه قصابان یزد از کاهش 30 درصدی تقاضای گوشت گوسفند و کاهش تا 70 درصدی تقاضای دام زنده در استان خبر داد و گفت: با این وجود قیمت گوشت تغییری نکرده است.

یزد فردا: «علی ملک ثابت» از تغییر نکردن قیمت گوشت در این استان خبر داد و اظهار کرد: هر چند قیمت گوشت قرمز تغییری نداشته اما تقاضای خرید گوشت در یزد به میزان ۳۰ درصد از سوی مردم کاهش یافته است.

وی با بیان این که هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوسفندی ۹۹ هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت شتر نیز ۱۳۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله ۸۵ هزار تومان است.

ملک‌ثابت با بیان این که گوشت ران و ماهیچه پاک کرده با قیمت گوشت گوسفند مخلوط متفاوت است، گفت: این نوع گوشت با حدود ۱۵ هزار تومان تفاوت قیمت در بازار عرضه می‎شود به طوری که در حال حاضر ران و ماهیچه پاک کرده ۱۱۵ هزار تومان، قلوه‎گاه (دنده‌های) گوسفند نیز هر کیلوگرم ۶۵ هزار تومان در بازار عرضه می‎شود.

وی افزود: سایر آلایش گوسفند شامل جگر و دل و قلوه نیز هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه قصابان یزد با بیان این که قیمت نهاده‌ها بر قیمت دام زنده تاثیرگذار بوده گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی فراوان است اما برخی از اقلام مانند جو و خوراک دام به علت وارداتی بودن متاثر از تغییر نرخ دلار بر قیمت گوسفند تاثیر گذاشته است.

وی قیمت هر کیلوگرم دام زنده را متناسب با نوع دام بین ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان متفاوت دانست و گفت: قبلاً پایین بودن قیمت دام زنده در خرید و تقاضای بیشتر آن نسبت به گوشت گوسفند موثر بود اما پس از شیوع کرونا دام‌های زنده و فروشندگان دام از سطح شهر جمع‌آوری و به کشتارگاه‌ها منتقل شدند.

ملک ثبات در پایان تصریح کرد: با توجه به موقعیت دو کشتارگاه یزد در حوالی جاده طبس و جاده مهریز، دسترسی و صرفه متقاضیان نسبت به خرید دام زنده نیز کاهش یافته به طوری که تقاضای خرید دام زنده در استان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا