فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد گفت : در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس باید ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران بیش از گذشته در جامعه و بین نسل جوان تبیین شود.

سرهنگ سعید دهقان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را آبرومندانه اداره کرد و اجازه نداد وجبی از خاک کشور به دست دشمنی که از شرق و غرب حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی می‌شد بیفتد اظهارداشت : جمهوری اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را آبرومندانه اداره کرد و اجازه نداد وجبی از خاک کشور به دست دشمنی که از شرق و غرب حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی می‌شد بیفتد و امروز نیز دشمن در پی توطئه‌های خطرناک است و اذناب داخلی آنها در پی شکاف بین مردم و ولایت فقیه هستند و این ایادی، رفاه آسایش و ارزانی را در گرو بله به آمریکا می‌دانند.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را زنده و به دنیا صادر کرد افزود : دفاع مقدس به دنیا بیداری و بصیرت داد که قدرت‌های مادی در برابر قدرت الهی شکست می‌خورد و دفاع مقدس با مکتب کار کرد و نتیجه گرفت.

این مقام مسوول با بیان اینکه  امروزه الگوی دفاع مقدس، یگانه راه پیروزی علیه دشمنان و تحقیر چند باره آنها توسط ملت هوشیار و صبور ایران اسلامی است افزود : هشت سال دفاع مقدس همراه با مقاومت، یکپارچگی ملت ایران و نمود عینی واژه‌هایی چون ایثار، از خودگذشتگی، شهادت و هم نوع دوستی را در بر داشت.

وی ادامه داد : مکتب سلیمانی که خود مولود دفاع مقدس بود دفاع از حرم را نیز حماسه نگاری کرد و در این روزگار پرتلاطم که تب و حرارت کرونای جسم و روح بیداد می‌کند فرهنگ حماسه دفاع از سلامت با عنوان مدافعان سلامت و شهدای این عرصه، به برگه‌های زرین تاریخ دفاع مقدس افزوده شدند.

دهقان درادامه این گفتگو دفاع مقدس را متعلق به همه ملت ایران دانست و گفت: امروز در چهل سالگی دفاع مقدس باید در بیان و عملکردمان دقت لازم را مد نظر قرار داد، نقش آحاد ملت را بیان کرد و صرفاً دفاع مقدس را محدود به جمعیتی خاص نکرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه امنیت و اقتدار کنونی کشورمان در سایه خون شهدای والامقام به دست آمده و این امر نقش و رسالت ما را در مقابل شهدای کشورمان چندین برابر می‌کند، افزود: هفته دفاع مقدس را با شعار اقتدار، قدرت و توانایی گرامی می‌داریم چرا که معتقدیم قدرت واقعی ریشه در علم، آگاهی، ایمان، ایثار و پشتوانه مردمی دارد.

دهقان درپایان با تاکید بر ضرورت الگوگیری نسل جوان از شهدای دفاع مقدس، افزود: مکتب ولا یتمداری و ولایت پذیری برای نسل‌ های آتی نظام و انقلاب می ‌تواند بهترین مؤلفه قدرت نظام برای مقابله با استکبار باشد.

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا