رییس آب و فاضلاب روستایی (آبفار) ابرکوه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲.۵ میلیارد ریال بودجه صرف اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستاهای این شهرستان شده است.

یزد فردا: مجید دشتی افزود: با این مبلغ بیش از پنج کیلومتر شبکه توزیع آب شرب روستاها با هدف جلوگیری از هدر رفت اصلاح شد .

این مسوول  با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاها به آب شرب بهداشتی تحت فشار دسترسی دارند ،اظهارکرد: در این مدت حدود ۲ میلیون مترمکعب آب استحصال و از سوی روستاییان مصرف شده است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب در این مدت ۲۵۰ فقره انشعاب مشترکان روستاها  استانداردسازی شد.

دشتی بابیان اینکه برای این طرح حدود ۲ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: با اجرای طرح استانداردسازی انشعاب مشترکان از هدر رفت حدود  ۱.۵ لیترآب شرب بهداشتی در هر ثانیه جلوگیری شد.

رییس آب و فاضلاب روستایی ابرکوه بابیان اینکه روزانه مخازن آب شرب کلرزنی می شود، ادامه داد: طبق دستورالمل های شرکت آبفار استان یزد حداقل سالی یک بار تمامی ۱۴ مخازن آب شرب شستشو،ضدعفونی و گندزدایی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب بهداشتی ، تمامی مخازن فشارشکن و ذخیره آب آشامیدنی روستایی با ظرفیت هشت هزار و ۴۷۰ مترمکعب این شهرستان شستشو و گندزدایی شد.

دشتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا با هدف افزایش ضریب بهداشتی و اطمینان از سلامت آب شبکه توزیع علاوه بر کنترل روزانه توسط کارکنان و کارشناس آزمایشگاه ، آب شرب با حضور و نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز کنترل می شود.

رییس آبفار ابرکوه خاطرنشان کرد: این تلاش ها در جهت سلامت آب شرب مردم روستاها با هماهنگی خانه های بهداشت و با اطلاع رسانی قبلی و هماهنگی با بخشداران، دهیاران، مردم روستاها و با نظارت مسوول کنترل کیفی آبفار انجام می شود.

دشنی یادآورشد: بیش از ۱۳ هزار مشترک در ۳۴ روستای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.

آب شرب روستاهای شهرستان ابرکوه با ۱۰۱ کیلومتر خط انتقال ،۱۴حلقه چاه و ۲رشته قنات با ساخت پنج مجتمع آبرسانی و ۴۸۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال ، تامین می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا