شهردار میبد از برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه در این شهر با کمک نیروهای خدمات شهری شهرداری در کنار گشت‌های بازرسی شبانه‌روزی خبر داد.

یزد فردا: «علیرضا نقوی » شب گذشته در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های شهرداری میبد، گفت: با هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده شهر میبد و ساخت و سازهایی که بدون پروانه انجام شود، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان این که محدوده شهری میبد دارای پراکندگی زیاد  است، افزود: گشت‌های شبانه‌روزی بازرسان شهرداری در سه شیفت کاری بر حوزه ساخت و ساز نظارت دارند و از  ساخت و سازهای غیر مجاز و فاقد پروانه در میبد جلوگیری می‌کنند اما با وجود پراکندگی و گستردگی شهر میبد از یک سو و از طرف دیگر محدودیت امکانات شهرداری در قبال خدمات شهری، گاهاً برخی تخلف‌سازی‌ها نیز از چشم بازرسان دور می‌ماند.

نقوی با اشاره به این که اجرای قانون برای همه عموم یکسان است ، ابراز کرد: اجرای قانون چه برای مردم و چه برای دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی یکسان اجرا می‌شود و هرگونه تخلف در زمینه‌ ساخت و ساز غیرمجاز صورت گیرد به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و طبق قانون با آن برخورد قاطع انجام می‌گیرد.

 وی آموزش مجموعه پرسنل شهرداری در هر منطقه را یکی از راهکارهای مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز دانست و بیان کرد: در همین رابطه کارگاه‌های آموزشی برای کارگران خدمات شهری هر منطقه برگزار می‌شود تا از این طریق جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

شهردار اجرای بیش از ۳۵۰ مترمربع بهسازی و آسفالت معابر شهری میبد ،جدول گذاری و پیاده رو سازی ۱۷ کیلومتر درمعابر شهر میبد،زیبا سازی شهری اعم از نصب المان های جدید و مرتبط با فرهنگ شهر میبد، نقاشی و زیبا سازی دیوار های شهر میبد، کلنگ زنی بزرگترین ارگ‌جدید شهرداری میبد در استان یزد در زمینی به مساحت بیش از هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع، خریداری کارخانه آسفالت با تولید ۱۲۰ تن تولید آسفالت در روز،  به‌روز رسانی سامانه شهرداری میبد با جدیدترین نرم افزار موجود شهری، ایجاد اپلیکیشن شهرداری میبد روی گوشی شهروندان برای ارائه غیرحضور مطالبات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و اصفهان را از جمله اقدامات شهرداری در این دوره برشمرد.

نقوی همچنین از بهسازی خیابان امام و روکش آسفالت خیابان‌های شهری میبد،آزادسازی واحدهای تجاری  برای تامین پارکینگ در بعضی از خیابان‌ها، قطع درختان کاج به علت بافت نامناسب گیاهی آن و جایگزینی با باکس‌های گیاهی 5پنج تا شش ساله خبر داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا