رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از افتتاح دو خانه هلال در روستاهای زردین و بنادکوک دیزه در منطقه نیر با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان خبر داد.

یزد فردا: «جلیل کهدوئی» در این مراسم‌ اظهار کرد: دو خانه هلال در شهرستان با حضور مسئول حوزه پیگیری و هماهنگی امور مدیر عامل و رئیس خانه هلال جمعیت استان یزد، کارشناس ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، امام جمعه، بخشدار منطقه نیر  و جمعی از مردم‌ محلی، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: خانه‌های هلال روستایی به عنوان چکیده هلال احمر در روستاها و پل ارتباطی جمعیت هلال احمر در روستاهاست و زمینه مشارکت فعال مردم روستا را در زمینه های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

کهدوئی در ادامه گفت: جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از اهالی روستاها ، ارائه آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی ور برابر مخاطرات ، کار گروه توانمند سازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمادگی و آموزش می تواند از خسارات حوادث بکاهد، عنوان کرد: تشکیل خانه‌های هلال به نوعی واگذاری کار به افراد است که می تواند نقطه  قوتی برای هلال احمر باشد و با آموزش های ساده می توان مشکلات را به حداقل برساند. 

رییس جمعیت هلال احمر تفت در این مراسم به مزیت تشکیل خانه‌های هلال در روستاها وشهرها پرداخت و افزود: یکی از مزیت های برپایی این خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه‌ها آموزش‌های لازم جهت امدادرسانی را کسب می کنند.

مسوول حوزه پیگیری و رئیس خانه‌های هلال استان یزد با بیان این که تقویت خانه‌های هلال در شهرستانها و مناطق مختلف موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیبها و کاهش آسیبهای ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود، اظهار کرد: خانه‌های هلال، مکانی برای گسترش آموزش و نفوذ بین مردم برای ساختن روستا، شهر و استان در زمان حوادث و بلایاست. 

وی اظهار کرد: خانه‌های هلال در راستای تحقق شعار(هر خانواده، یک امدادگر) و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه‌اندازی شده که می‌توانند در بخش مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کنند.

این مسئول با بیان این که خانه‌های هلال می‌توانند به عنوان یک هلال احمر کوچک با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که دارند فعالیت کنند، افزود: خانه‌های هلال حلقه‌ای به هم پیوسته از توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

وی یکی از مزیت های تشکیل خانه های هلال را  استعدادهای بومی منطقه‌ای دانست و گفت: چرا که این خانه‌ها توسط خود داوطلبان و مردم اداره می‌شوند.

«روح الله میرخلیلی» بخشدار منطقه نیر از تمام مسئولین راه اندازی خانه هلال دراین روستاهای این منطقه تقدیر کرد و افزود: فلسفه فعالیت خانه هلال خدمت داوطلبانه مردم به مردم است و به نوعی امدادگر شدن جوامع محلی موجب کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و بحران خواهد شد.

وی با بیان این که طرح ایجاد خانه‌های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب‌محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌ احمر اجرایی می‌شود، افزود: «خانه‌های هلال» موجب ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و بلایای طبیعی است.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، میرخلیلی با اشاره بر ضرورت افزایش آگاهی‌ عمومی و آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات و حوادث، بیان کرد: راه‌اندازی «خانه هلال» در روستاها می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از بیشتر ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا