به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح روز شنبه ۲۲ شهریور ماه، نشست سرپرست فرمانداری بافق و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با فعالین صنعت گردشگری بافق از جمله مدیران کمپ های گردشگری، هتل ها، بومگردی ها و برخی دیگر از فعالین این عرصه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بافق در این نشست با بیان اینکه بنا به دلایلی در کشور حساسیت هایی در بحث گردشگری به وجود آمده است، یکی از مشکلات در شهرستان را بر اساس اظهارات، قائم به شخص بودن گردشگری عنوان کرد و گفت: صنعت گردشگری باید با اقتصاد شهر گره زده شود و مردمی باشد و به اقتصاد خانواده ها و بازارها پیوند زد.

سید مهدی طلائی مقدم محور سند توسعه بعد از معادن و صنایع جوار ریلی را صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: اهمیت صنعت گردشگری در بافق کمتر از صنایع، معادن و حتی کشاورزس نیست و باید با همت و تلاش اقتصاد گردشگری در بافق باید به 60 درصد برسد و نباید آن را کوچک و کم دانست، البته آسیب هایی نیز وجود دارد به ویژه زمانی که مانند نهال نوپایی می خواهد رشد کند. 

وی تنها علم اقتصادی که رقابتی نیست را گردشگری عنوان کرد و افزود: یکی از راه های گریز از وضعیت نابسامان اقتصادی گردشگری است، هر چه کنار یکدیگر باشید و ارائه خدمات بیشتری دهید حضور گردشگران نیز افزایش خواهد یافت به ویژه برای بافق که شهری با قدمتی چند هزار ساله و فرهنگی است.

طلائی مقدم تاکید کرد: باید ارتباطات را با برخی مسئولان شهرستان،استان و کشور برقرار کرد و یک کار تیمی صورت گیرد تا مشکلات گردشگری حل شود.

سرپرست فرمانداری بافق تصریح کرد: شرط اول در زمینه گردشگری احترام به آداب، رسوم  و عقاید ملت ها و مناطق هدف گردشگری است، تورهایی که هنجار شکنی و تخلف کرده و مباحث اسلامی را رعایت نکنند برابرقانون برخوردخواهدشدومابه دنبال گردشگرواقعي هستيم نه گردشگرنما

بالاترین مقام اجرایی شهرستان در پایان با اشاره به کسب رتبه دوم بافق در نوروز سال 94 در کشور،اظهار داشت: با توجه به تجربیات،ظرفیت ها و سرمایه هایی که وجود دارد اتفاقات خوبی در صنعت گردشگری رخ خواهد داد و می توان تلاش و برنامه ریزی کرد تا دوباره در آن جایگاه قبل قرار گیریم.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا