مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مدرسه علمیه ام ابیهاء شهرستان تفت با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، امام جمعه شهر تفت و دیگر مسئولان شهری در این مدرسه علمیه برگزار شد.

یزد فردا: در جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید مدرسه علمیه ام ابیهاء تفت از زحمات خانم صفورا رشیدنیا تقدیر به عمل آمد و خانم سعیده خانی به‌عنوان سرپرست جدید مدرسه علمیه ام ابیهاء تفت  منصوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در آیین تودیع و معارفه سرپرست مدرسه علمیه ام ابیهاء تفت، بیان کرد: بیش از چهار سال خانم رشیدنیا توفیق فعالیت در این مسئولیت را داشتند و از زحمات ایشان، مؤسس و هیئت امنای محترم که در این مسیر همراهی نمودند، کمال تشکر را داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه به مهمترین برنامه های انجام شده در مدرسه در دوران مدیریت خانم رشید نیا اشاره کرد و افزود: طلاب در حال تحصیل این مدرسه ۱۰۳ نفر و فارغ التحصیلان آن ۷ نفر می باشند و با تلاش مدیر و کارکنان در سال تحصیلی جدید ۱۹نفر پذیرش از بین خواهران واجد شرایط انجام شده است.

وی از جمله برنامه های فرهنگی انجام شده در طی این چند سال را  برگزاری دوره های فرهنگی مختلف با عناوین امام شناسی، خانواده، چگونگی کار با کودک و نوجوان، فن خطابه، تفسیر، مهدیت و غیره،  کسب ۵ رتبه کشوری در تفسیر و نهج البلاغه در سال ۹۶-۹۵ و کسب یک رتبه کشوری تفسیر در سال ۹۷-۹۶ ، برگزاری برنامه های عمومی برای بانوان شهرستان از قبیل شب زنده های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، همایش بانوان حسینی و نمایشگاه رهروان راه عشق برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، افتتاح مرکز نیکوکاری در ۲۶ بهمن ۹۸، برگزاری میزگردهای آسیب شناسی عزاداری های منطقه، برگزاری نمایشگاه تبیین جنایت آمریکا برای عموم بانوان شهرستان و برگزاری جشن های شکوفه های قرآنی در مدرسه علمیه  ویژه دانش آموزان دختر شهرستان تفت را از دیگر برنامه های فرهنگی انجام شده در زمان مدیریت خانم رشیدنیا عنوان کرد.

وی در ادامه به فعالیت های پژوهشی مدرسه اشاره و افزود: برگزاری کارگاه مقاله نویسی، کارگاه نقد مقاله(ژورنال کلاب)، کرسی آزاداندیشی با موضوع کرونا امتحان یا آزمایش، نشست پژوهشی - سیاسی با عنوان بررسی مؤلفه های پیام  رهبری، نشست با موضوع مطابقت دادن علائم آخرالزمان با کرونا، تهیه بروشور روز قدس، ایستگاه کتاب به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد و برگزاری سیر مطالعاتی، مطالعه کتاب به صورت روزانه و برگزاری آن در پیام رسان ایتا از اهم فعالیت های این مدرسه در زمان مدیریت خانم رشیدنیا بوده است.

این مقام مسئول از کمک های مادی و معنوی امام جمعه و مسئول هیئت امنا حجت الاسلام والمسلمین سرمه چشم و دیگر اعضای هیئت امناء، تشکر و قدردانی کرد و از مدیر جدید خانم خانی خواست که با همکاری هیئت امناء و با تلاش مضاعف کارهای انجام شده را تقویت و در صورت داشتن ضعف در مدرسه به بر طرف نمودن ضعف های احتمالی پرداخته و تمام تلاش خود را در جهت پویایی بیشتر بخصوص در زمینه تحصیل وت هذیب طلاب مدرسه به کار بندد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های خالصانه و متواضعانه خانم صفورا رشیدنیا تقدیر و خانم سعیده خانی به عنوان  سرپرست مدرسه علمیه ام ابیهاء تفت به مدت یک سال معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا