هزاران معترض اسرائیلی شنبه شب بار دیگر با برگزاری تظاهرات در قدس و تل آویو، خواهان برکناری نخست وزیر این رژیم به اتهام فساد شدند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد: پلیس در جریان اعتراضات علیه فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که برای یازدهمین هفته متوالی در اراضی اشغالی برگزار شد ۱۳ تن را بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، در تل آویو معترضان با اشاره به فساد بنیامین نتانیاهو برکناری وی از سمتش را خواستار شدند.

در قدس اشغالی نیز تظاهرکنندگان با تجمع روی پل" استرینگ" در ورودی این شهر از روی این پل به سمت محل اقامت نتانیاهو در "هتل پاریس" حرکت کردند. 

جمعه شب پلیس اسرائیل ۱۳ نفر را به ظن "تلاش برای سرقت از ایست های بازرسی پلیس" ، که در نزدیکی محل اقامت رسمی نتانیاهو در قدس اشغالی ، قبل از تظاهرات مورد انتظار در آنجا مستقر شده بود ، دستگیر کرد که از این تعداد ۹ مظنون عصر روز شنبه در دادگاه قدس اشغالی حاضر شدند. بازداشت شدگان فعالانی محسوب می شوند که مرتباً علیه نتانیاهو تظاهرات می کنند.

الجزیره به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داد که تظاهرکنندگان قبلاً اعلام کرده بودند ایست های بازرسی پلیس آنها را در معرض خطر قرار می دهد. به گفته وکیل این افراد، آنها می خواستند به عنوان یک اعتراض ، ایستگاه های بازرسی را به شرکت تولید کننده آنها "برگردانند".

در قیساریه نیز صدها تن با تجمع مقابل منزل نتانیاهو و برخی مسیرهای اصلی در نواحی مختلف اعتراضشان را نشان دادند که در نهایت به درگیری بین پلیس و جمعیتی از تظاهرکنندگان منجر شد.

پلیس اظهار داشت که دو تن از اعضای آن در این درگیری ها زخمی شده اند.

نتانیاهو تظاهرات را تلاشی برای "پایمال کردن دموکراسی" می داند ، و رسانه های اسرائیلی را به "تحریک علیه او" متهم می کند.

نتانیاهو ، رهبر حزب راستگرای لیکود ، در آخرین انتخابات در ماه مارس پیروز شد و متعاقباً با رقیب خود ، بنی گانتس، یک دولت ائتلافی تشکیل داد تا این رژیم را از طولانی ترین بحران سیاسی در طول تاریخ خارج کند.


یکی از فعالان اسرائیلی گفت: "نقطه مشترک میان معترضان درخواست تغییر ریشه ای رژیم است ، حتی اگر آنها به جنبش های اعتراضی جداگانه تعلق داشته باشند. آنها علیه بی بی ، مخالف فساد رژیم هستند."

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا