نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اجرای کامل قانون جامع خدمات ایثارگران را یکی از مطالبات برحق این عزیزان یاد کرد و گفت: نمایندگان همگام با مسوولان کشور این موضوع را به جد پیگیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا: سید جلیل میرمحمدی عصر یکشنبه در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت هفته دولت ( ۲ لغایت ۸ شهریور ) و گرامیداشت خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بررسی مشکلات ایثارگران استان افزود: اجرای کامل قانون جامع موجب حل بسیاری از مطالبات ایثارگران می‌شود.

وی ادامه داد: در این مورد سال‌های گذشته اقداماتی توسط مسوولان برای اجرای کامل آن در کشور صورت گرفته است ولی به خاطر اهمیت موضوع کافی نیست و نمایندگان مجلس  بر اساس مقررات کار نظارت عالیه خود را برای تحقق آن انجام می‌دهند.

این نماینده استان یزد در مجلس اظهار کرد: خدمت به جامعه ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده‌های معزز شهدای نظام یک وظیفه دینی، ملی و انقلابی است و قطعا مجلس با کمال افتخار رسالت خود را در دوره جدید با همراهی سایر بخش‌ها انجام می‌دهد.

میرمحمدی، پیگیری مسائل فرهنگی و اشتغال را در جامعه ایثارگران ضروری ذکر کرد که باید توسط بنیاد شهید در اولویت قرار گیرد، نهادها و سازمان‌های دیگر این نهاد را برای اجرای آن کمک کنند.

استان یزد چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در این نشست گزارشی از وضعیت این نهاد و اقدام‌های انجام شده ارائه کرد و از نماینده مجلس خواست تا برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران پیگیری های لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام عباس زارع اجرای قانون جامع ایثارگران را موجب حل بسیاری از مطالبات ذکر کرد که به همت و همراهی نمایندگان مجلس و مسوولان نیاز دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.  تعداد رزمندگان استان در دفاع مقدس حدود ۵۰ هزار نفر است. 

دوم شهریور؛ آغاز هفته دولت

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ خورشیدی و شهادت ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری  و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است..

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا