نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی در صنعت دفاعی مجبور بودیم با مهندسی معکوس پیش برویم و امروز از مهندسی معکوس عبور کردیم و طراحی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا : عباسعلی منصوری آرانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روز صنعت دفاعی، اظهار داشت: این روز ما را به خاطرات دوران دفاع مقدس و روزگاری که در تولید پایین‌ترین نیازهای دفاعی دچار مشکل بودیم باز می‌گرداند. به دورانی که برای خرید سیم خاردار به کشورهایی مراجعه می‌کردیم و آنها حتی حاضر نشدند سیم خاردار به ما بفروشند.

وی عنوان کرد: اما امروز با تلاش و کوشش نخبگان و ایثارگران خود به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده ایم که نه تنها کل صنعت دفاعی خود را بر مبنای تاکتیک‌ها و تهدیدهایی که رصد می‌کنیم بنا کردیم بلکه برای مقابله با آنها تاکتیک‌هایی را اتخاذ می‌کنیم و برای اجرای آن تاکتیک‌ها، صنعت دفاعی خود را گسترش دادیم و چه در بخش زمین، چه در بخش دریا، فضا، پدافند و حتی ساخت ماهواره به نقطه‌ای رسیدیم که الحمدلله به خوبی می‌توانیم بازدارندگی را ایجاد کنیم و راهبرد اساسی و بنیادین بازدارندگی را می‌توانیم عملیاتی کنیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امروز جز ده کشور اول دنیا در صنعت دفاعی و یک محور اطمینان بخش برای مردم و کشور خود هستیم و دیوار و کوه مستحکمی هستیم که می‌توان به خوبی به آن تکیه کرد که نتیجه همان سخن حضرت امام است مبنی بر اینکه «می توانید» و امروز آن مرحله را پشت سر گذاشتیم و توانستیم.

منصوری آرانی ادامه داد: فکر می‌کنم این می‌تواند یک الگوی بسیار موفق برای تمام صنایع دیگر ما باشد. البته باید بپذیریم در صنایع دیگر مانند فولاد هم ما پیشرفت کردیم و با توجه به داشته‌هایمان در صنایع دیگر هم می‌توانیم به یک آمار خیره کننده دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مورد سیم خاردار که پایین‌ترین سطح تکنولوژی را دارد یا اصلاً تکنولوژی ندارد ما را تحریم کردند و به ما نفروختند. این موجب شد که ما حرکت کنیم و تانک‌های خود و هواپیماها، بالگردها و ناوهایمان را بازسازی کنیم و با مهندسی معکوس پیش برویم و حالا هم از مهندسی معکوس عبور کردیم و طراحی می‌کنیم و همه اینها به دست نیروهای خودمان بوده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه تحریم‌ها سختی‌های زیادی را ایجاد می‌کند اما باید بدانیم آنجایی که دنیا حاضر نیست با ما به یک اقدام مشترک و هماهنگ برسد و ما را تنها می‌گذارد ما باید بر زانوی خود تکیه کنیم و بلند شویم و در مسیری قرار بگیریم که اگر در اشتراک تجهیزاتی، ساخت و تکنولوژی به نقطه‌ای نرسیدیم و نتوانستیم این همکاری‌های جهانی را با هم جلب کنیم با تکیه بر سیاست‌های داخلی پیش برویم.

منصوری آرانی تاکید کرد: تمام دنیا دارد در زمینه مطالعات، تحقیقات و تکنولوژی شرکایی را برای خود انتخاب می‌کند و این معنایش این نیست که ما تمایل نداریم با دنیا کار کنیم بلکه معنایش این است که ما هم در موضوعات تحقیقاتی، مطالعاتی و اجرا چنین تمایلاتی را داریم اما نباید تکیه ما بر این باشد و تمام عزم و اراده خود را به این موضوع گره بزنیم و اگر اتفاق نیفتاد خدای ناکرده ما جز کشورهای بحرانی قرار بگیریم. ما باید به نقطه‌ای از اقتدار برسیم که دنیا در وضعیت اقتدار با ما مطالعات و تحقیقات انجام دهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا