در نشستی با حضور فرماندار ، مدیرکل اتباع و مهاجرین امور خارجی استانداری ، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان مسائل و مشکلات مجموعه مهمان شهر انصار تفت بررسی و تصمیماتی به‌منظور رفع آن اتخاذ شد.

در نشستی با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار ، "سعید پرویزی" مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین امور خارجی استانداری ، "محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان مسائل و مشکلات مجموعه مهمان شهر انصار تفت بررسی و تصمیماتی به‌منظور رفع آن اتخاذ شد.

"علیرضا نوکار" در این نشست با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مهمان شهر انصار تفت خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط اقداماتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مهمان شهر انصار در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان تفت در این نشست به بعضی از مشکلات حضور اتباع در شهرستان ازجمله سکونت در مناطقی به‌جز مهمان شهر انصار اشاره و خواستار پیگیری مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان و اتخاذ تدابیری برای رفع این موضوع شد.

"سعید پرویزی" مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در این نشست اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقداماتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مهمان شهر انصار تفت و سایر مهمان شهرهای استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین استان در ادامه افزود: توزیع رایگان اقلام بهداشتی در چند مرتبه بین ساکنان و گندزدایی معابر و محل‌های تجمع اتباع ساکن و تجهیز مرکز بهداشت مهمان شهر انصار به اقلام موردنیاز برای غربال‌گری ازجمله اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین اتباع ساکن این مهمان شهر و سایر مهمان شهرهای استان بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته و توزیع اقلام رایگان از شیوع گسترده ویروس کرونا در بین مهاجرین و اتباع خارجی ساکن در استان جلوگیری شده و در مقایسه آماری بین مبتلایان به این ویروس در بین اتباع و هم شهریان در استان عملکرد این اداره کل مشهود است.

پرویزی در این نشست به ممنوعیت هرگونه تجمع در مهمان شهرهای استان اشاره و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته برپایی هرگونه مراسم و تجمع در مهمان شهرهای استان ممنوع بوده و در صورت گزارش تخلف بر اساس قوانین و مقررات تعیین‌شده با متخلفین برخورد خواهد شد.

"سعید پرویزی" در این نشست با اشاره به بعضی از مشکلات مطرح‌شده پیرامون حضور اتباع غیرمجاز در شهرستان و سکونت اتباع در نقاطی خارج از مهمان شهر اظهار داشت:مردم شهرستان تفت و سایر نقاط استان باید برای امور کاری خود از اتباع مجاز و شناسنامه‌دار استفاده نموده و برای جلوگیری از بروز مشکلات برای خود و سایر همشهریان از اجاره منازل مسکونی خود به اتباع بپرهیزند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری به برنامه‌ریزی این اداره کل در راستای جلوگیری از سکونت اتباع در مناطقی از شهرستان‌های استان به‌جز مهمان شهر مخصوص سکونت اتباع خبر داد.

 

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا