انعکاس هفته نامه  بشارت‌نو شماره166 مورخ شنبه 24/12/87 در یزدفردا :اقليم و آب و هواي ديار ما از ديرباز مواجه با محدوديت‌هاي طبيعي منابع آب، بارندگي، گرماي سوزان و... بوده است كه تاثير آن در تمامي زمينه‌هاي اين خطه مشهود است.
علاوه‌بر اين در نماسازي‌هاي شهري بيش از پيش شاهد كاربرد مصالحي به اصطلاح جديد(آلومينيومي)شده‌ايم. كه از هم گسيختگي‌هاي موجود را بيشتر دامن زده است. به عبارتي تابلوهايي براي دامن زدن به ناهنجاري‌هاي شهرنشيني. وخامت اين موضوع به حدي است كه استاندار محترم يزد نيز در مراسم بزرگداشت روز مهندس امسال از وضعيت در حال شكل سيماي شهري اظهار گله‌مندي داشته‌اند.
سيما و فضا در حال، شكل مناطق شهري مويد اين واقعيت است كه مي‌توانستيم(و هنوز هم مي‌توانيم) با كمك مشاوراني مجرب و نوآور زيبايي مناسب با معماري و نيازهاي شهروندان خود را به ارمغان آوريم و قطعا در اين عرصه بوستان‌هاي شهري و فضاي سبز جايگاه ويژه‌اي دارد.
نگاهي به فضاي سبز محلاتي مانند بوستان اكبرآباد، آزادشهر، امامشهر، بلوار مدرس و مخصوصا بوستان آزادگان و پهلوان يزدي صفاييه(در مناطقي پر جمعيت، پر رفت و آمد، دانشگاهي، آپارتمان‌نشين و...) نشان مي‌دهد كه علي‌رغم موقعيت خاص اين مناطق از طرح‌هاي احداث و به ويژه بهسازي در آنها و جاذبه‌دار كه توسط مشاوران مجرب و ذي‌صلاح تهيه شده باشند بي‌بهره بوده و هستند. طرح‌هايي كه داراي زيبايي در محوطه‌سازي، آب‌نما و فضاي سبز مطابق با الگوه‌هاي تامين انتظارات شهرنشيني و ايجاد مناطقي مورد علاقه و مناسب براي تفرج و آسايش، ورزش و... باشند.
وقت آن است كه متوليان اين امر به جاي اكتفا و بسنده‌كردن به طرح‌هاي داخلي سيستم اداري خود(طرح در محل) با بهره‌مندي از طرح‌هاي مشاوران نوآور و مجرب شهرسازي، معماري و فضاي سبز بوستان‌ها و فضاي سبزي سرشار از طروات و دلپذير براي مردم را تهيه و اجرا نمايند.
از مسئولين محترم سوال مي‌كنيم آيا مردم پرتلاش اين شهر حق داشتن امكانات رفاهي شهري آن هم در حد اقلهايي مانند بوستان‌هاي زيبا و بهسازي شده توسط مشاوران متبحر را ندارند؟
آيا بهسازي اصولي و با طرح و برنامه در بوستان‌ها باارزش‌تر از صدباره‌ كاري‌هاي در حال انجام در اين بوستان‌ها نيست؟
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا