Emami41@yahoo.com

محمد امامی :دوست و برادر ارجمندم آقاي عابدي در مطلبي با عنوان « خاتمي بايد بيايد و بماند» در یزدفردا  دست به تحليلي بسيار غير عقلاني زده اند و از هم اينک آراي مردم را به نحو ناروايي تفسير کرده اند و فرموده اند: «اگر خاتمي را ( به عنوان يک جريان) انتخاب کردند به اين معني است که با گذشت سي سال از انقلاب اسلامي هنوز مفاهيم و مباني انقلاب و حکومت اسلامي در جامعه جا نيفتاده و اشخاص، نهادها و مراکز مسئول بايد بيش از اين به فکر باشند»!
بايد به اين دوست ارجمند تاکيد کنم که اين مردم همان مردمي هستند که موازين و اصول اوليه انقلاب اسلامي را تاييد کردند و نظام جمهوري اسلامي را شکل دادند و بنا به ديدگاه امام راحل و قانون اساسي کشور «ميزان راي ملت است» .
بنابر اين هرکسي بايد خودش و جريانش را با اين ميزان بسنجد نه اين که اگر مردم به جريان مورد علاقه اش «نه» گفتند مردم را نفهم بداند و اگر به جريان مورد علاقه اش «آري» گفتند آن را مطابق با انقلاب بداند !
طرح اين ديدگاه نادرست نشان از اين دارد که هنوز قانون اساسي، ديدگاه امام راحل و مقام رهبري که مردم را ولي نعمت انقلاب دانسته اند براي برخي افراد ناشناخته مانده است.
استفاده از واژه «حکومت اسلامي» به جاي «جمهوري اسلامي» در نوشتار ياد شده ، چنانچه عمدا به کار رفته باشد، هدفي غير از ايده جمهوري اسلامي مورد نظر امام و مورد تاييد اکثريت قاطع مردم ايران را دنبال مي کند که نظري مغاير با قانون اساسي و نظرات حضرت امام و مقام رهبري است.
در مورد بخشي از نوشتار ياد شده که بيشتر رجز خواني انتخاباتي است، شايد رجزخواني هاي متقابل در حال حاضر ما را به جايي منطقي نرساند و اينطور که پيداست حتي استقبال گسترده مردم از خاتمي نيز نتوانسته شرايط پيش از دوم خرداد76 را براي برخي افراد بازآفريني کند ! گرچه 22 خرداد که بنا بر پيش بيني بسياري از صاحبنظران و همچنين نظرسنجي هاي رسمي اطلاعات و صداوسيما و ...، دوم خردادي با گستره افزون تر را براي کشور رقم خواهد زد.
کاش برخي از جريان ها با درس گرفتن از وقايع سال 76 ياد مي گرفتند که رقيب فرهيخته و فرزند فاضل و با تقواي امام را «مخالف نظام اسلامي، مخالف ولي فقيه، مخالف دين و اصول انقلاب اسلامي» نخوانند !
کاش برخي مدعيان اصولگرايي ، رعايت اخلاق اسلامي و راستگويي را نيز جزو اصول ادعايي خود بدانند و به آن پايبندي عملي داشته باشند و دايره علاقه مندان و دلسوزان به نظام را محدود نسازند و مخالفان خود را مخالفان دين و ولي فقيه و انقلاب ندانند.
به اين بيانديشيم که چنانچه افرادي همچون سيدمحمد خاتمي، کروبي و ميرحسين موسوي و امثالهم در دايره خودي ها و دلسوزان جمهوري اسلامي قرار نگيرند و اين روند محدود ساختن دايره ي خودي ها همچنان ادامه يابد، ديگر چه کسي براي کشور و نظام مي ماند !

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا