فرماندار رفسنجان گفت: آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی سموم کشاورزی و روغن‌های معدنی در رفسنجان راه اندازی می‌شود.

به گزارش رفسنجان فردا، مجید فصیحی هرندی در جلسه سموم کشاورزی رفسنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه پسته محصول صادراتی و ارزآوری در کشور است و رفسنجان قطب پسته کشور و مهد پسته دنیا، کیفیت محصول موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه مصرف سموم کشاورزی در شهرستان عددی قابل توجه است، افزود: یکی از اقدامات اساسی که کمک می‌کند میزان کیفیت و کارآیی سموم و میزان سم باقیمانده روی سموم را سنجید، آزمایشگاه مرجع است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: پیگیری راه اندازی این آزمایشگاه مرجع چند سالی است که در دستور کار نهادهای مرتبط از جمله دانشگاه ولی عصر رفسنجان و پژوهشکده پسته ایران قرار گرفته است و با رفع مشکلات می‌توان این آزمایشگاه را ایجاد و از آن بهره مند شد.

فصیحی هرندی اظهار کرد: چنین آزمایشگاهی در جنوب شرق کشور وجود ندارد و می‌تواند جهت تست سمومی که برای محصولاتی از جمله پسته، مرکبات، خرما و … دراستان مصرف می‌شود مؤثر باشد.

فرماندار رفسنجان در ادامه بیان کرد: در بحران کرونا دیدیم که دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به کمک شهرداری و مجتمع مس سرچشمه آزمایشگاه تشخیص ملکولی را جهت تشخیص بیماری کرونا در رفسنجان راه اندازی کرد و پشت این قضیه عزم جدی این ارگان‌ها در راستای مقابله با این بیماری وجود داشت.

وی افزود: از این آزمایشگاه نه تنها در تشخیص بیماری کرونا می‌توان استفاده کرد که در تشخیص بسیاری از بیماری‌های دیگر اعم از ایدز، هپاتیت c و … می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. مهر/

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا