در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر که با حضور فرماندار و اعضای انجمن برگزار شد، بر تلاش برای مشارکت حداکثری مردم شهرستان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر به ریاست هادی هادی‌نسب فرماندار این شهرستان و به منظور تبیین برنامه‌های دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

هادی نسب، فرماندار اشکذر به استقبال شایسته مردم شهرستان از دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: مطالعه کتاب می‌تواند با تأثیر مثبت در نگرش و باور افراد، جامعه‌ای شاد به وجود آورد.

وی افزود: با توجه به تعطیلی کتابخانه‌ها و برگزاری این مسابقه بزرگ کتابخوانی به صورت مجازی، شایسته است همه دستگاه‌های مرتبط و اعضای انجمن برای جلب مشارکت مردم و برگزاری پرشور این جشنواره، به کمک اداره کتابخانه‌های عمومی بشتابند.

ولی‌الله حفیظی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اشکذر نیز گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی اشکذر در شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته و با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه خدمات فیزیکی به اعضا را تعطیل و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی را در بستر فضای مجازی ادامه داده‌اند.

احسان عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز  دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مناسب برای آشنایی مردم با سیره و زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام به ویژه سیره و زندگی امام رضا علیه‌السلام دانست و بیان داشت: این مسابقه در سه بخش کودک، نوجوان، بزرگسال و دو قالب فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) برای علاقه‌مندان در سایت جشنواره به نشانی www.samakpl.ir به صورت الکترونیک فراهم شده است.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و دیگر مباحث جلسه مطرح کردند.

برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی مناسب در راستای افزایش مشارکت مردم شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادها و ارگان‌های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، سپاه و بسیج، اداره فرهنگ و ارشاد، بهزیستی و تهیه بخشی از جوایز جشنواره توسط فرمانداری و معرفی کتاب توسط اعضای انجمن در جلسات بعدی، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا