فرماندار بهاباد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهاباد که باحضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد گفت: مقابله با اعتیاد به مواد مخدر یک حرکت جهادی و انقلابی را می طلبد و لذا همه ادارات و نهادها و سازمان های مردم نهاد باید همکاری داشته باشند.

اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 99 صبح امروز یکشنبه 18 خرداد به ریاست فرماندار بهاباد و باحضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ فرماندار بهاباد با بیان اینکه شهرستان بهاباد در استان یزد باید به عنوان یک شهرستان خاص و ویژه در نظر گرفته شود گفت: دوری از مرکز استان و قرار گرفتن در حاشیه کویر، شرایط را برای پذیرش توزیع کنندگان مواد مخدر غیر بومی فراهم می کند و منجر به آسیب هایی اجتماعی از جمله اعتیاد می شود.

"محمدمهدی خانی زاده" اعتیاد به مواد مخدر را یکی از بزرگ ترین مسائل برای شکل گیری بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: مقابله با اعتیاد به مواد مخدر یک حرکت جهادی و انقلابی را می طلبد و لذا همه ادارات و نهادها و سازمان های مردم نهاد باید همکاری داشته باشند.

وی با اظهار اینکه عده ای از افراد از جمله برخی صاحبان خانه های اجاره ای دنبال منافع خود هستند، تصریح کرد: مهمترین کار این است که مردم و معتمدین توجیه شوند از آسیب هایی اجتماعی که اعتیاد به همراه دارد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و تقویت گشت های ایست و بازرسی در سطح شهرستان و جاده های مواصلاتی افزود: کشاندن جوانان به سمت اعتیاد به مواد مخدر حربه دشمنان انقلاب برای نابودی جوانان است و لذا فضا را باید برای توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان ناامن نمود که نیازمند تأمین نیرو و تجهیزات است.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله و برنامه های پیش رو توسط مسئولین، پیرامون نحوه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در شهرستان بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.

تأمین نیرو و تجهیزات برای افزایش گشت ها و بازرسی ها نیروی انتظامی، اجرای طرح پاک سازی مناطق پرخطر و تقویت تشکل های مردم نهاد به منظور پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی، اجرای طرح یاریگران زندگی در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم، تحت پوشش قرار گرفتن تمامی مهدهای کودک شهرستان در طرح مصون سازی اعتیاد، جمع آوری معتادان متجاهر، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد، حمایت از طرح های خلاقانه و نوآورانه مؤسسات غیر دولتی در راستای مبارزه با مواد مخدر، پیگیری تخصیص منابع و تسهیلات اشتغال به بهبود یافتگان، استفاده از فضای مجازی برای اجرای برنامه های پیشگیرانه و تأمین اعتبار جهت تأمین بخشی از تجهیزات تنها کمپ ترک اعتیاد بهاباد از برخی مصوبات جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا