یزدفردا "با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی: افزایش پلکانی حقوق در قانون مدیریت خدمات کشوری حذف شد.

به گزارش گروه  پارلمانی یزدفردا به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه سال 1388 گكل كشور، در بند 12 که مربوط به قانون مدیریت خدمات کشوری است، افزایش پلکانی حقوق را در قانون مدیریت خدمات کشوری را حذف کردند لذا افزایش حقوق کارمندان طبق این قانون در سال 88 پلکانی نخواهد بود.

بر اساس این مصوبه و در راستای قانون مدیریت خدمات کشوری، تمامی مجوزها و مقررات پرداختی خارج از فصل دهم این قانون از ابتدای سال 1388 لغو شد.

البته لغو این پرداختی‌ها به استثنای پاداش مندرج در ماده 20 قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت‌های قانونی در زمان فوت، از کارافتادگی، بازنشسته شدن یا ازدواج و کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم در سقف مصوب شورای توسعه مدیریت است.

مجلس همچنین به دولت اجازه داد ضرایب ریالی موضوع ماده 64 و تبصره آن و ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص شاغلین و بازنشستگان و موظفین و مستمری‌بگیران متناسب با اعتبار مصوب در هر مورد را تعیین و اجرا کند.

با تصویب مجلس، هرگونه افزایش حقوق و مزایا ناشی از اصلاح و تغییر احکام حقوقی و نظام پرداخت، از جمله افزایش ضریب ریالی موضوع این مصوبه، تا سقف 50 هزار میلیارد ریال برای شاغلین تامین و پرداخت می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری و نیز تعیین ضریب حقوقی برای بازنشستگان تا سقف 4719 میلیارد ریال در سال 88 تامین و پرداخت خواهد شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا