اختصاصی یزدفردا "حسين مهديزاده اردكاني: استقبال بی نظیر وگسترده مردم شهرهای شیراز ، یاسوج وبوشهر از محمد خاتمی نشان داد که محدودیت رسانه ای ، کارشکنی ها وتخریب ها هرگز نمی تواند کوچکترین خدشه ای به محبوبیت ایشان وارد نماید.

 این استقبال در حالی انجام شد که روزهای قبل از سفر ، نه خبری از بنرهای تبلیغاتی چندین متری در سطح شهر بود ، نه خبري ازتبليغات همه جانبه صدا وسيما بود ، نه خبری از وعده های فانتزی...... مردم خود جوش به خیابانها ریختند و خواهان دیدار وحمایت از رئیس جمهور پیشین بودند.

در این سفرها خاتمی از کوچکترین حمایت های دولتی نیز برخوردار نبود.. با وجود این که محمد خاتمی مقام رسمی محسوب نمی شد صف بیست کیلومتری مردم استان کهگیلویه وبویر احمد برای استقبال از ایشان همه را سورپرایز نمود. محبوبیت انگاره ای است که نمی توان با پروپاگاندای دولتی به قلوب ملتی تزریق نمود.

 ابشخورمحبوبیت محمد خاتمی از اندیشه های والای ازادیخواهانه ودموکراتیک ایشان سرچشمه گرفته است ایشان هرگز از این کاریزما برای منافع حزبی وگروهی استفاده ننموده است بلکه اولویت اول ایشان منافع ملی بوده است. با افکار واندیشه های ارتجاعی و دگماتیك نمی توان قلوب مردم بویژه جوانان ونسل امروزی ها را تسخیرنمود.

 اندیشه های محمد خاتمی مرزهای مدرنیته وتجدد را در نوردیده و از مطالبات تمام لایه های اجتماعی وبخصوص نسل امروزی اگاه است. گر چه نسل امروز قائم مقام وامیر کبیر و دکتر شریعتی را از نزدیک مشاهده ننموده وباید برای اگاهی ازسرگذشت واشنایی با افکار واندیشه های انان کتابهای تاریخی را مطالعه نماید ولی نسل امروز به خود می بالد ، زیرا در حال حاضر می تواند با روشنفکری بین المللی چون محمد خاتمی دیالوگ برقرار نماید.

باشد که با ساپورت اصولی ومنطقی خویش محمد خاتمی را در هدایت جامعه به سوی ایرانی اباد وازاد همراهی نماییم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا