رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد گفت : آتش سوزی در 1/2 هکتار از اراضی مرتعی منطقه باب دهوئیه بهاباد با حضور به موقع جوامع محلی و اعلام فراخوان ستاد بحران شهرستان، توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هلال احمر و نیروهای بسیجی گردان بیت المقدس سپاه بهاباد مهار شد.

خانم مهناز ایمانی بهابادی  درگفتگو با خبرنگاران از همه عزیزانی که یگان حفاظت منابع طبیعی را در مهار آتش همراهی کردند تشکر و قدردانی کرد و افزود:  هرگونه آتش سوزی، تجاوز و تخریب عرصه‌های ملی را می‌توانید با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهید.

وی گفت : عوامل یگان حفاظت به صورت شبانه روزی به خصوص در ایام تعطیلات در مراتع و عرصه های ملی شهرستان بهاباد  در حال پایش و گشت زنی هستند تا از بروز و گسترش آتش در این عرصه ها جلوگیری کنند.

ایمانی بهابادی با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نیازمند عزم ملی است اظهارداشت : پیش آگاهی، پیشگیری و رصد و شناسایی مناطق بحرانی، اصلی ترین ساختار ستاد عملیاتی منابع طبیعی در خصوص حریق است.

شهرستان بهاباد حدود ۷۰۰ هکتار وسعت دارد که ۸۳ درصد آن معادل ۵۴۸ هزار هکتار از پوشش خودرو جنگلی، مرتع و بیابان تشکیل شده است که ۱۹ گروه تیپ گیاهی را تشکیل می‌ دهد.

درمهار حریق آتش دراین روستا نیروهای هلال احمر ، آتشنشانی و نیروهای بسیجی گردان بیت المقدس سپاه بهاباد حضورداشتند .

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا