نخستین نشست هماهنگی نیروگاه‌های استان یزد در سال 1399 با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای یزد، تولید نیروی برق یزد، مدیریت تولید برق یزد و نیروگاه‌های حرارتیِ خصوصی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست که با هدف برنامه‌ریزی برای کسب حداکثر آمادگی تولید نیروگاه‌ها در پیک بار تابستان 99 تشکیل شد؛ مباحث مربوط به شاخص‌های بهره‌برداری، تعمیرات، پروژه‌های ساخت داخل و شاخص نیروگاه‌ها و کاهش حوادث نیروگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، لازمه تامین برق مطمئن برای مردم را هماهنگی و پایداری زنجیره تامین برق شامل: تولید، انتقال و توزیع؛ برشمرد و به اهمیت تشکیل این جلسات برای بحث و بررسی مباحث نیروگاهی و همچنین هماهنگی بیشتر نیروگاه‌های حرارتی و برق منطقه‌ای، تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، هماهنگی در صدور مجوزهای کاری، هماهنگی در بررسی حوادث فصول مشترک با نیروگاه‌ها و پست‌های بلافصل نیروگاهی، تنظیمات حفاظتی ویرایش چهارم و همچنین رویت‌پذیری نیروگاه‌های حرارتی و پست‌های بلافصل را از دیگر موارد مهم مورد بررسی در این جلسات بیان کرد و خواستار تشکیل جلسات مستمر کارشناسی برای پایش این موارد شد.

این مقام مسئول در صنعت برق استان با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های دولتی سیکل ترکیبی و 4 نیروگاه خصوصی تابان، شهید زنبق، شیرکوه و سرو در استان، این نیروگاه‌ها را عاملی برای هموار شدن مسیر شکوفایی اقتصادی در استان یزد دانست.

وی بر ضرورت اتمام تعمیرات اساسی مولدها و آمادگی حداکثری نیروگاه‌ها تا قبل از شروع پیک بار سال جاری اشاره کرد و افزود: عمده تعمیرات نیروگاه‌های استان انجام شده است و امیدواریم مابقی نیز تا نیمه اول خرداد به اتمام برسد.

در ادامه محسن شیرغلامی سرپرست شرکت تولید نیروی برق یزد گزارش جامعی از وضعیت تولید و بهره‌برداری نیروگاه‌های دولتی و خصوصی استان در سال 1398 ارائه کرد که بر این اساس میزان کل تولید برق نیروگاه‌های استان در سال 1398 به میزان 12 میلیارد و 678 میلیون کیلووات‌ساعت بوده است.

وی در ادامه به پروژه‌های شاخص ساخت داخل کشور از قبیل: ساخت بویلر فیدرپمپ مولد بخار و ساخت هشت ست پره متحرک و ثابت توربین مولدهای کرافت برای اولین بار در کشور؛ که از سال 1398 توسط شرکت تولید نیروی برق یزد شروع شده و دردست انجام است، اشاره کرد.

شیرغلامی، تامین آب اضطراری از محل تصفیه‌خانه یزد برای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را از دیگر اقداماتی بیان کرد که از سال 1398 شروع شده و در حال اجراست.

سپس محمد جعفری مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد، به بیان شاخص‌های بهره‌برداری نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در سال 98 و فروردین‌ماه 99 و مقایسه با سال‌های قبل؛ پرداخت و برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در سال 98 و تعمیرات پیش‌بینی‌شده برای سال 99 را تشریح نمود.

 در ادامه این جلسه سایر مدیران عامل نیروگاه‌های حرارتیِ استان ضمن ارائه گزارش از عملکرد نیروگاه‌های خود، آمادگی این نیروگاه‌ها را برای قرارگیری در مدار بهره‌برداری در پیک بار سال 99 اعلام کردند.

پروژه‌های شاخص و ساخت داخل نیروگاهی و پدافند و حفاظت، از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیران عامل نیروگاه‌های حرارتیِ استان در این نشست بود.

 










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا