معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت: شش هزارو 500 دانشجو در سامانه فضای مجازی ثبت نام و 80 درصد دانشجویان از آموزش مجازی استفاده کردند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علیرضا طالبی زاده در نشست خبری که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با اشاره به اینکه امکان حذف ترم در دانشگاه وجود ندارد گفت: تقاضای دانشجویان روستایی که امکانات اینترنت و ارتباط مجازی ندارند مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان بیان داشت: شش هزار و 500 دانشجو در سامانه فضای مجازی ثبت نام کردند که قریب به دو هزار نفر آنها آنلاین شدند و بالای 80 درصد دانشجویان از آموزش مجازی استفاده کردند.

طالبی زاده افزود: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها 30 درصد اعضای هیئت های علمی در بحث فضای آموزش مجازی تا اسفند ماه همکاری داشتند که بعد از سال تقریبا تمامی اساتید برای آموزش های مجازی درگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی دانشجویان ما در مناطق دور و نزدیک امکان دسترسی به اینترنت نداشتند یا سرعت اینترنتشان پایین بود، لازم بود آموزش ها به صورت آفلاین ارائه شود؛ به همین منظور فیلم و درس به صورت صوتی و تصویری ضبط و برای دانشجویان از طریق  ال ام اس دانشگاه ارسال می شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها از 17 خردادماه عنوان داشت: مشکل اصلی ما در بازگشایی دانشگاه ها بحث خوابگاه است، برخی از دانشجویان کارشناسی ارشدی که فعالیت های فصلی دارند مانند برخی از رشته های کشاورزی مجوزی از هفته پیش به این دانشجویان داده شد که در دانشگاه حضور پیدا کنند مشروط به اینکه در خوابگاه حضور نداشته باشند.

طالبی زاده با اشاره به پذیرش استعدادهای درخشان در مقطع دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گفت: درخواست دانشجویانی که حائز رتبه های برتر هستند در مقاطع بالاتر پذیرفته می شود؛ اگر فردی دانشجوی دانشگاه ولی عصر باشند تا 25 درصد و درصورتی که دانشجوی ولی عصر نباشند، تا 15 درصد پذیرش می شوند.

وی افزود: قریب به 30 درصد ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به این دانشجویان اختصاص یافته است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان از تحصیل ۵۰ دانشجوی تبعه افغانستانی در این دانشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته برای اولین بار نزدیک به ۲۰ دانشجوی افغانستانی از کشور افغانستان جذب دانشگاه شد در حالیکه پیشتر دانشجویان افغانستانی مقیم کشور می شدند.

 

 

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا