معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: با تصمیم وزارت علوم و معاونت پژوهشی سال گذشته 50 میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه های پیشرفته و مرکزی این دانشگاه اختصاص یافت.

 به گزارش رفسنجان فردا؛ سید حسین میر دهقان در نشست خبری که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار داشت: علی رغم نگرانی های که در سال گذشته مبنی بر عدم اختصاص بودجه در حوزه پژوهشی وجود داشت با همکاری ریاست دانشگاه تمامی نیازهای پژوهشی اعضای هیئت علمی برطرف شد .

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه زیر نظر سامانه آزمایشگاهی شاعا مجهز شده است افزود: با تصمیم وزارت علوم و معاونت پژوهشی سال گذشته 50 میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه های پیشرفته و مرکزی این دانشگاه اختصاص یافت که قریب به 30 میلیارد ریال آن برای تامین دستگاه ها و وسایل هزینه شد و مابقی بودجه ابلاغی است که به مرور تخصیص پیدا می‌کند.

میردهقان تصریح کرد: با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی جامع و خریداری دستگاه های جدید، درخصوص تحقیقات روی روغن ولک و تجهیز این روغن برای کشاورزی پسته‌‌کار، اقداماتی صورت گرفت که بازتاب خوبی هم بین کشاورزان داشت و باعث شد بخشی از نیاز کشاورزان در منطقه وصنعت برطرف شود. 

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر به افزایش مبلغ طرح های پژوهشی با مراکز صنعتی اشاره کرد و گفت: همیشه مبلغ این طرح ها کمتر از 200 میلیون تومان بود که در سال گذشته مبلغ قراردادهای ما با مراکز صنعتی و شرکت ها به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسید که در راستای حل مشکلات صنعت و جامعه موثر بود.

وی یادآور شد: سال گذشته 309 مقاله (جی سی آر) و 254 مقاله ( آی اس سی) چاپ شده است که میانگین دو مقاله معتبر برای حوزه علمی از میانگین سطح کشوری بالاتر است.

میردهقان ادامه داد: علی رغم مشکلات در زمینه بودجه، نیاز در بخش پژوهش این مرکز دانشگاهی تامین شده است

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا