تاسیسات غیر مجاز ایجاد شده در حریم خط 63 کیلوولت یزد یک- مهریز تخریب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، زهرا مشایخ کارشناس ارشد دعاوی این شرکت اظهار داشت: در ادامه بازدید و برخورد قانونی با متجاوزین به حریم خطوط برق‌رسانی؛ گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز به حریم به صورت دیوارکشی در مجاورت شبکه برق فشار قوی ۶۳ کیلو ولت یزد یک- مهریز دریافت شد که با اخذ دستور دادستان؛ رفع تجاوز از حریم این خط انجام گرفت.

وی افزود: این امر در راستای اجرای ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور و تاکید شرکت توانیر و وزارت نیرو در پیگیری و اقدام قاطعانه در برخورد با متجاوزین به حریم خطوط انجام گرفته است.

مشایخ با بیان این که اقدامات مؤثر و قانونی دیگری در مناطق مختلف استان از جمله یزد، ابرکوه، سورمق، نیر و میبد صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: مردم شریف استان در رعایت حریم خطوط برق که جهت حفظ ایمنی و سلامتی آنها پیش بینی شده کوشا باشند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در رعایت حریم خطوط، مراتب را به معاونت بهره‌برداری یا دفتر حقوقی شرکت برق منطقه‌ای یزد گزارش کنند.

 شایان‌ذکر است، حریم خطوط از فاز کناری برای خط ۶۳ کیلوولت ۸ متر است که رعایت این میزان، برای حفظ سلامتی و جلوگیری از خسارات جانی و مالی، ازنظر قانون الزامی است.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا