مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه با هدف کمک‌رسانی به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در بهاباد با حضور مسئولان فرماندار، امام جمعه درمسجد جامع این شهرستان آغاز شد.

سرهنگ سعید دهقان  ده جمالی در گفتگو با خبرنگاران در بهاباد اظهار داشت: این رزمایش، امروز با رمز یا صاحب الزمان(عج) آغاز شد و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: قرارگاه مواسات و کمک مومنانه" در پی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان و دعوت ایشان برای کمک به نیازمندان، به ریاست امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج وکمیته امدادو بهزیستی در این شهرستان تشکیل شد.

وی تاکید کرد: این روزها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روزهای سخت هم در کنار آنها باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد ادامه داد: پیرو فرمان مقام معظم رهبری(حفظ الله) در ایجاد رزمایش عمومی کمک مومنانه، در مرحله نخست این رزمایش 600 بسته غذایی تهیه و بین خانواده‌های فقیر و متضرر از ویروس کرونا تقسیم می‌شود.

دهقان با بیان اینکه درمرحله اول رزمایش 600 بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال است افزود: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، رب گوجه، نبات، پنیر، نخود و ماکارونی، گوشت مرغ است که بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه 1200 خانوار نیازمند در شهرستان شناسائی شده‌اند که تحت پوشش هیچ نوع نهاد حمایتی نیستند افزود: دراین راستا 14 پایگاه ثابت در سطح شهرستان ایجاد شده که توسط این پایگاه‌ها مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال معادل 170 میلیون تومان وجه نقد و غیر نقدی جمع آوری و بین مستمندان و نیازمندان توزیع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این فرصت‌ها و کمک‌ها برکات زیادی برای مملکت و کشور ما دارد افزود: این کمک‌های مومنانه سبب شده است تا همه اقشار در صحنه همدلی و مواسات حضور یابند و یک سرمایه بزرگی را برای کشور و مملکت به ارمغان بیاورند.

امام جمعه بهاباد هم در این مراسم با تقدیر و تشکر از همه کسانی که در این رزمایش زحمات زیادی برای افراد نیازمند کشیده‌اند و با اشاره به این که حضور فعال و چشمگیر آحاد مردم در رزمایش کمک‌های مومنانه، نشانگر عظمت و منزلت مقام ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح جامعه موجب افزایش صمیمیت، صفا و همدلی بین آحاد مردم شد.

حجت الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: مردم ما همیشه و در همه حال با حس نوعدوستی و انسان دوستانه خود به کمک نیازمندان شتافته و انتظار می‌رود در این حرکت خداپسندانه نیز یاری رسان این قشر باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به اینکه این طرح یکی از افتخارات نظام اسلامی و برگرفته از آموزه‌های دینی است چرا که همزمان با عبادت، توجه به مردم و انفاق یک اصل مهم است افزود: رزمایش همدلی و کمک مومنانه مصداق تعاونوا علی البر والتقوی به شمار می‌رود که با مشارکت مردم در سراسر کشور متجلی شد.

وی افزود: تشکیل قرارگاه کمک مومنانه اقدامی ارزشمند در عمل به منویات رهبری به منظور کمک‌رسانی به نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر جامعه است که در مواقع ضرورت نقش و جایگاه این قرارگاه بیشتر احساس می‌شود.

امام جمعه بهاباد از تلاش‌های نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) وبهزیستی در جهت رفع فقر و محرومییت در منطقه قدردانی و بر توانمند‌سازی و خودکفائی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد.

در این مراسم کمک‌های جمع شده بسته‌بندی و تحت عنوان رزمایش مواسات و کمک مومنانه درب منازل نیازمنان شهرستان بهاباد که در ایام شیوع کرونا با مشکل مواجه شده‌اند توزیع شد.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا