اولین جلسه ویدئو کنفرانس علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاونین و مدیران کل ستادی با استان يزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد صبح روز اول اردیبهشت  ماه جلسه پیگیری مصوبات سفر معاون وزیر و ریاست سازمان با حضور معاونین ، مدیران کل ستادی و  استا ن یزد بصورت مجازی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه امیرسعید مصباح مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد ضمن ارائه گزارش از پیشرفت مصوبات، اظهار داشت: تدوین سند مهارتی استان با مشارکت سایر ذینفعان و شرکای اجتماعی و با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آغاز شده  و دراین سند  سه گروه فعالیت مبنای کار قرار گرفته است. این گروه ها عبارتند از:
 
- فعالیتهای  پایه اقتصادی وپشتیبانی سایر بخشها

- فعالیتهای فزاینده پایداری و پویایی توسعه اقتصادی و اجتماعی

- فعالیتهای مرتبط با جامعه ، طبیعت و محیط زیست
مصباح افزود برای برگزاری مسابقات مهارت جهان اسلام و به منظور پشتیبانی از این رویداد با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری یزد ، بنگاه های اقتصادی و استانداری به تفاهم رسیده ایم و آماده میزبانی در جهان شهر یزد هستیم.

همچنین با حمایت و همراهی رئیس محترم مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای اقدامات اولیه برای آغاز به کار دپارتمان سرامیک ، سفال و صنایع وابسته در شهر میبد صورت پذیرفته که انشاالله در هفته مهارت به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود با تصویب طرح خدمات یادگیری مهارت برای اشتغال پایدار و فراگیر استان یزد در دومین جلسه شورای مهارت استان و تصویب یکصد میلیارد ریال اعتبار،  تا پایان مرداد ماه  500 نفر  مشغول به کار  خواهند شد. همزمان نیز با همراهی شهرداری یزد، مقدمات تاسیس اولین پارک مهارت آموزی کودکان و نوجوانان  درکشور  فراهم گردیده که به لطف خدا در سالجاری به بهره برداری می رسد.

مصباح تشکیل ستاد توسعه منابع انسانی  بنگاههای اقتصادی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری را از دیگر اقدامات ضد روزه اش در استان برشمرد که هم افزایی برنامه ریزی دقیق و جهت دهی  به آموزش شاغلین بنگاه های اقتصادی را دنبال می کند.
همچنین جلب مشارکت خیرین برای اتمام پروژه های نیمه تمام مراکز اشکذر و یزد را حاصل تشکیل شورای توسعه مشارکت های مردمی خدمات یادگیری مهارت، عنوان نمود.

در ادامه معاونین  آموزش و پژوهش سازمان، نظرات و رهنمودهایی پیرامون برنامه ها مطرح  و به بررسی ميزان پيشرفت و موانع موجود در تحقق آن پرداختند.

علی اوسط هاشمی معاون وزیر و ریاست سازمان  ضمن معرفی استان یزد بعنوان نماد سخت کوشی و کار شایسته در کشور خواستار  افزایش سهم اقتصاد سبز در آموزشهای مهارتی استان شد

هاشمی ضمن تاکید بر تقویت آموزشگاههای آزاد استان  و مشارکت نخبگان ،و کارآفرینان فعال  استان یزد را به عنوان پایلوت طرح ملی واگذاری آموزشها به بخش خصوصی تعیین نمود.

هاشمی ضمن ابراز رضایت عمیق از اقدامات صورت پذیرفته در چند ماهه اخیر در استان، تاکید نمود، شورای مهارت استان یزد الگویی برای کشور است که قادر می باشد برای شوراهای مهارت سایر استانها  خوراک فکری ارائه دهد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا