طالبی: به دنبال صدور چند مجوز دائم و موقت برای واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج استان،‌ شرایط توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در استان یزد در حال پایدار شدن است و توزیع این اقلام به سرعت در کل استان صورت گرفته و امکان دسترسی همه مردم در روزهای اخیر فراهم می‌‍شود.

استاندار یزد با بیان این‌ که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان یزد در حال تکمیل است، تاکید کرد: ضریب موفقیت بسیاری از تصمیمات استان در مقابله با شیوع کرونا و محدودسازی برخی فعالیت‌ها به رفتار شهروندان بستگی دارد.

«محمدعلی طالبی» با انتشار پیامی در پیج اینستاگرام خود در خصوص وضعیت استان یزد در مقابله با کرونا،‌ اظهار کرد: با رشد مراجعات مردم، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران کرونا در استان در حال تکمیل است و استفاده از ظرفیت بیمارستان صحرایی و سایر اماکن را در یزد و برخی شهرستان‌های استان ضروری ساخته است.

وی در این پیام افزود: به دنبال صدور چند مجوز دائم و موقت برای واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج استان،‌ شرایط توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در استان یزد در حال پایدار شدن است و توزیع این اقلام به سرعت در کل استان صورت گرفته و امکان دسترسی همه مردم در روزهای اخیر فراهم می‌‍شود.

استاندار  با بیان این‌ که مواد تولیدی استان با پایین‌ترین نرخ کشوری به شهروندان عرضه می‌شود، گفت: تولید ماسک در استان نیز به شرایط ایده‌آل نزدیک و تولیدکنندگان موظف به تأمین نیاز استان شدند و هم اکنون توزیع ماسک به صورت رایگان برای شبکه بهداشت و درمان و برخی صنوف آغاز شده و به زودی به صورت بیشتری در دسترس همگانی قرار می‌گیرد.

طالبی در ادامه پیام اینستاگرامی خود با اشاره به این‌ که متأسفانه شواهد میدانی حاکی از کم توجهی مردم نسبت به ماندن در خانه به عنوان بهترین راه پیشگیری از ابتلاء این بیماری‌ است، تصریح کرد: لطفا و خواهشاً توجه کنید زیرا ضریب موفقیت بسیاری از تصمیمات استان در محدودسازی برخی فعالیت‌ها به این رفتار شهروندان بستگی دارد.

این مقام مسئول استقرار تیم‌های غربالگری و مراقبتی در مبادی ورودی شهرهای استان را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: امکان بستن ورودی‌های استان به دلیل نیاز به مجوزهای ملی فراهم نیست کما این‌ که هیچ استانی هم تاکنون چنین امکانی را نداشته لذا به جای گوش دادن به شایعات و بزرگ‌نمایی حضور مسافران غیربومی، باید کمک کنیم تا تدابیر پیش‌بینی شده، جلوگیری از مسافرت به یزد به مرحله اجرا درآید.

استاندار یزد در پایان این پیام خاطرنشان کرد: در نشست ستاد استانی، تصمیمات جدیدی برای اعمال برخی سیاست‌های ضروری برای مدیریت بحران کرونا اتخاذ می‌شود که در خصوص تصمیمات این ستاد به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • نویسنده : ایسنا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا