با حضور جمعی از مسئولین شبستان اصلی مسجد الزهرا (س) رفسنجان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و با زیر بنای ۴۵۰۰ متر مربع در سه طبقه که به همت و تلاش حبیب الله اعتمادی از خیرین شهرستان احداث شده، به بهره برداری رسید.

به گزارش رفسنجان فردا؛حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شب گذشته در این آئین، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها‌ و روز زن و مادر و نیز با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت:  هرکس کار خیری انجام دهد از آن کار خیر بزرگتر است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از کارهای خیر بنای این مسجد تاریخی و ماندگار است؛ افزود: توسط خانواده اعتمادی این بنای زیبا در این شهر مذهبی و تاریخی و انقلابی بنا شده که هم به این توفیق‌ باید غبطه خورد هم خداوند خیر کثیر به این خانواده عطا کند.

 


وی بیان کرد: به مسجد الزهرا از ۳ زاویه می توان نگاه کرد، زاویه اول اینکه یک مسجد عظیم محل عبادت و ذکر ساخته شده که مومنین و مومنات در طول سال ها در این مسجد قدم می گذارند؛ در شهر کرمان مسجد جامع و مسجد امام را داریم‌ مسجد جامع کرمان حدود ۵ قرن پیش و مسجد امام هم حدود ۹ قرن پیش احداث شده اند.

 


امام جمعه کرمان ادامه داد: هنر و معماری این مسجد سال ها برای ًُنسل های بعد می ماند و نکته دیگر اینکه خیلی از افراد به این مسجد می آیند و انگیزه پیدا می کنند تا بتوانند از این مسجد الگو بگیرند لذا از هر زاویه ای که نگاه کنیم برکت است.

 
وی به انتخابات دوم اسفند اشاره و توصیه کرد: مردم حضور گسترده در این عرصه سیاسی داشته باشند.

 حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه سابق رفسنجانهم در این آیین گفت: مسجد الزهرا یکی از کم نظیرترین مساجد کشور و مسجدی خاص در خاورمیانه است.

 

وی ادامه داد: در رابطه با مسجد در آیه ۱۸ سوره توبه‌ آمده است که مسجد پایگاه عبادی و اجتماعی است هم باید نقش عبادی ایفا کند تا رغبت حضور مردم در اینجا ایجاد شود و هم اینکه‌ یک قطب بزرگ مذهبی و فرهنگی شود.

 
حجت الاسلام رمضانی پور خاطرنشان کرد: در آیه ۱۸ سوره جن هم آمده است مساجد برای خدا هستند و از آن برای رضای خدا استفاده شود مقری برای تقوا محسوب می شود که افراد با مراجعه به مسجد تقوای الهی پیشه می کنند.

 
وی افزود: همیشه افراد بلند نظر و دارای تفکر بالا در طول قرن های گذشته کارهای ماندگار انجام دادند و امروز به عنوان آثار باستانی از آنها استفاده می کنند؛ آقای اعتمادی تنها کار ساخت مسجد را به عهده ندارد بلکه کتابخانه بزرگی به نام حضرت خدیجه کبری ساخته اند و بالغ بر یکصد نفر را مدیریت و برای آنها اشتغالزایی کرده است.

 
گفتنی است؛ شبستان اصلی مسجد الزهرا (س) در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه سابق رفسنجان و جمعی از مردم  شهرستان افتتاح شد./شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا