استاندار یزد در سفری یک روزه و به مناسبت دهه فجر، 44 پروژه را با اعتباری نزدیک به 150 میلیارد تومان در شهرستان مهریز افتتاح و عملیات اجرایی 3 پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 34 میلیارد تومان را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در سفر یک روزه خود به شهرستان مهریز اقدام به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 47 پروژه اقتصادی و عمرانی با 184 میلیارد تومان اعتبار در مهریز کرد.


افتتاح واحد تولیدی با ایجاد اشتغال برای 120 نفر

طالبی در ابتدای سفر به مهریز یک واحد تولید کاشی را با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 120 نفر، افتتاح کرد.
استاندار در حاشیه این افتتاح با بیان اینکه در استان با همکاری تمامی دستگاه ها از تولید کنندگان حمایت می کنیم افزود: همه حمایت های خود را برای توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به کار می بندیم.


 گازرسانی به 24 روستا شهرستان مهریز


گازرسانی به 24 روستا‌ در میانکوه، پشت کوه و کنج کوه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان هم از مهمترین طرح هایی بود که همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.
استاندار در حاشیه این افتتاح در جمع مردم روستاهای میانکوه و کنج کوه گفت: در ایام دهه فجر در تمامی شهرستان های استان افتتاح پروژه های گازرسانی داشتیم که نشان دهنده فعال بودن شرکت گاز استان در مسائل سازندگی استان است.
وی با اشاره به روحیه همدلی و تعامل خوب بین مسئولین در مهریز، اظهار داشت: موفقیت ها و دستاوردهای این شهرستان در گرو این تعامل است.
طالبی با بیان اینکه گاز سرمایه ای ملی است که باید از آن بهترین بهره برداری ها صورت گیرد، افزود: بهترین روش بهره برداری، استفاده از آن در جهت تولید و ایجاد ارزش افزوده در سطح روستاها و شهرهای استان است.
استاندار با اشاره به نقش گاز در مهاجرت معکوس روستاییان عنوان کرد: با آمدن امکانات به روستاها بسیاری از  اهالی مهاجرت کرده به این مناطق بازمی گردند و اشتغال و فعالیت های اقتصادی جدید در روستاها شکل خواهد گرفت.
استاندار در پایان این افتتاح ها و در گفتگو با صدای و سیمای مرکز یزد عنوان کرد: طرح‌های زیرساختی مانند گازرسانی و سایر طرح ها در شهرستان مهریز سبب می شود که این شهرستان به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شده و با توجه به نزدیکی به مرکز استان نقش مهمی را در توسعه استان ایفا کند.
گفتنی است افتتاح و بهره برداری از بند خاکی ارنان با اعتباری بالغ بر یک و دویست میلیارد تومان از جمله دیگر افتتاح های استاندار در شهرستان مهریز بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا