-این مطلب صرفا چند گمانه زنی در مورد آینده می باشد. رویدادهای آتی، درستی یا نادرستی این گمانه زنیها را نشان خواهد داد.

 1- استیضاح ترامپ رای خواهد آورد. اینکه رئیس جمهور ترامپ در هنگام ریاست جمهوری خود مشغول بند و بست با اوکرایین برای زیر آب زدن دموکراتها بوده است و به این دلیل استیضاح شده است تنها یک فریب برای گول زدن افکار عمومی در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان می باشد. کافی است به همزمانی شروع استیضاح ترامپ با حاضر نشدن آقای روحانی به دیدار با ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل توجه کنیم. برگزار نشدن ملاقات ترامپ با روحانی یک شکست کامل برای سیاستهای ترامپ بود که تصور می کرد ایالات متحده به اندازه کافی بر روی مقوله "ابهام" برای ترسانیدن ایران کار نکرده است. مقوله "ابهام" مقوله با ارزشی است که در صورت استفاده از آن بوسیله وزارت امور خارجه در برخی مواقع و در مواجهه با کشورهایی که از دانش کافی برخوردار نیستند می تواند امتیازاتی را نصیب کشورمان نماید. ایالات متحده زمان زیادی را برای معامله با کشورمان در اختیار ندارد. سیاست ترامپ در مورد ایران کاملا شکست خورده است و ایالات متحده با تعویض تیم ریاست جمهوری خواهد توانست به حد اقل دستاوردهایی که تیم اوباما نصیب ایالات متحده شده است کفایت نماید و گفتگوها را با کشورمان ادامه دهد.

 2- بعد از حمله موشکی کشورمان به پایگاه ایالات متحده، مناسبات جهانی که بر پایه قدرت قرار دارد تغییر خواهد کرد. حمله موشکی کشورمان به پایگاه هوایی عین الاسد ما را با ترسهایمان روبرو نمود. این حمله آخرین آجر سیاست "ابهام" را از زیر ساختمان سیاستگزاری تیم ترامپ بیرون کشید. اگر اطلاع دادن غیر مستقیم کشورمان به سیاستمداران آمریکایی مبنی بر حمله قریب الوقوع به پایگاه آمریکایی درست باشد، کشورمان بزرگترین فاتح نبردهای ذهنی و نبرد قدرتمندانه جوانمردانه در طول تاریخ جنگهای بشری می باشد. این عمل نشان می دهد نبردهای قدرتمندانه می تواند در همانحال که بدون ایجاد دریای خون و بیشتر کردن شکافهای بشری باشد در همانحال می تواند برتری قدرتمندانه را نصیب یک طرف دعوا نماید. 

 3-دستاوردهای حمله به پایگاه هوایی عین الاسد تحریمهای ایالات متحده را به شکست کامل خواهد کشانید. کشورهای حاشیه خلیج فارس در صورت تحکیم بنیانهای سیاستگزاری داخلی و سیستم شدن حوزه های متفاوت سیاستگزاری در کشورمان به کشورمان همانند انگلستانی در همسایگی خود نگاه خواهند نمود. وزارت خارجه کشورمان بایستی قدردان قدرت موشکی کشورمان باشد و به این موضوع باور داشته باشد که هنر دیپلماسی بدون زیرساختهای قدرت سخت تاثیرگذاری لازم را در مناسبات موجود جهانی دارا نمی باشد.

 4- بهره برداری از سقوط هواپیمای اوکرائینی آخرین دستاویز غرب برای ایجاد فشار بیشتر بر روی کشورمان می باشد. در صورت ایجاد چنین فشاری  سقوط هواپیمای کشورمان بدست آمریکاییها در سال 1367 می تواند برجسته و مقایسه شود. در صورت زیاده خواهی غرب در این مورد عذرخواهی نکردن ایالات متحده در مورد سقوط هواپیمای کشورمان برجسته شود. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا