استاندار یزد با اشاره به پتانسیل های مردمی و دولتی یزد برای یاری رساندن به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا باید از تمام ظرفیت های استان برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان بلوچستان استفاده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد که با حضور اعضای این ستاد و در سالن اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد، با بیان اینکه کمک به مردم سیل‌زده سیستان بلوچستان وظیفه ای ملی است، افزود: تمام دستگاه ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی استان باید از تمام توان خود برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان استفاده کنند.
وی با تاکید بر لزوم جمع آوری کمک های مردمی با محوریت هلال احمر گفت: البته همه دستگاه ها و سازمان های مردمی باید برای جمع آوری کمک ها تلاش کنند ولی همه کمک‌ها باید تحت مدیریت هلال احمر انجام شده تا این کمک‌ها به صورت متمرکز ساماندهی و به سیستان و بلوچستان ارسال شود.
طالبی با بیان اینکه هلال احمر به عنوان سخنگوی ستاد می‌تواند پاسخگوی رسانه‌ها، مردم و دیگر مسئولین باشد افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مساعدت‌هایی لازم برای انتقال اقلام و کمک‌های مردمی را صورت داده و آموزش و پرورش نیز باید فرهنگ سازی لازم در زمینه کمک به مردم سیستان را انجام دهد.
وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه ها با اداره کل بحران استانداری یزد تصریح کرد: اعلام نیاز مدیریت بحران استانداری به منزله مصوبه ستاد مدیریت بحران در استان است.
استاندار با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با دستگاه‌های همتراز خود در سیستان و بلوچستان افزود: این همکاری موجب شناسایی بیشتر و بهتر منطقه سیل‌زده و ارائه کمک های هدفمند خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برودت دما و لزوم صرفه جویی در مصرف گاز ، خاطرنشان کرد: نمی توان از مردم و صنایع انتظار داشت که صرفه جویی کنند و برخی از دستگاه ها مصرف زیاد گاز داشته باشند و در همین راستا گاز دستگاه های دولتی پر مصرف استان یزد قطع خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا