معاون دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مديريت منابع آب ایران، گفت: مشکل ما جایی است که تفكر سيستمي و يكپارچگي داده ها در توسعه كاربرد فناوري اطلاعات و استفاده حداكثري از تحول و هوشمند سازي اداري در حوزه آب كشور حاكم نمي باشد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «علی پرنیان» معاون دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مديريت منابع آب ایران در دومین روز نشست منطقه ای با حضور معاونین برنامه ریزی و مدیران فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت مادر و شرکت های آب منطقه ای، اظهار کرد: مشکلی که در حوزه صنعت وجود دارد این است که در مواقع اطلاعات درستي جهت اتخاذ تصمیم به موقع در دسترس  نمی باشد و مشکل ما جایی است که تفكر سيستمي و يكپارچگي داده ها در  توسعه كاربرد فناوري اطلاعات و استفاده حداكثري از تحول و هوشمند سازي اداري در حوزه آب كشور حاكم نمي باشد .

وی با بیان این که اگر در زمینه ساختارهای حوزه ای ، شرکت های آب منطقه ای نتوانند همگام با یکدیگر رشد کنند، ذینفعان با چالش روبه رو می شوند، ايشان در ادامه با توجه به اهميت و حساسيت توجه به مباحث امنيت اطلاعات و مقابله با تهديدات سايبري ، شناسایی و اشراف بر دارایی های اطلاعاتی، شناسایی آسیب پذیری، مخاطرات، مدیریت دسترسی به منابع و پیکر بندی تجهیزات را از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه در سال جاری براي حوزه آب اعلام نمودند.

شایان ذکر است در بخش دوم این نشست نیز «محمد علی حائری» رییس گروه سیستم های اطلاعاتی دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن تشریح روند بروزرسانی شده خدمات حوزه آب کشور ، در خصوص معرفی سامانه ملی خدمات دستگاه های اجرایی ، وظایف شرکتهای تابعه در راستای تکمیل و بارگذاری شناسنامه خدمات در پرتال های سازمانی و نحوه پیاده سازی میز خدمت الکترونیک توضیحاتی را ارائه نمودند. در ادامه ایشان بر توجه و اهتمام شرکت های تابعه در استقرار GIS سازمانی در راستای مدیریت اطلاعات مکانی مطالبی را بیان نمودند.

در انتهاي این نشست ، معاونين برنامه ريزي و مديران فناوري اطلاعات و توسعه مديريت شرکتهای تابعه مشكلات ، محدوديت ها و چالش هاي خود را در اين رابطه مطرح و در خصوص راهكارهاي برون رفت از اين مسائل پيشنهادهایی نیز ارائه گرديد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا