فرماندار بهاباد در این دیدار خواستار ارتقاء دفتر پارک علم و فناوری بهاباد به مرکز رشد واحدهای فناور شد و گفت: ما به دنبال توسعه فناوری در شهرستان هستیم و برای این منظور هرگونه حمایت را انجام می دهیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ روز شنبه هفتم دیماه 98 "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد به همراه "عباس زینلی" مسئول دفتر پارک علم و فناوری بهاباد با رئیس پارک علم و فناوری یزد دیدار نمود.

فرماندار بهاباد در این دیدار خواستار ارتقاء دفتر پارک علم و فناوری بهاباد به "مرکز رشد واحدهای فناور" شد و گفت: ما به دنبال توسعه فناوری در شهرستان هستیم و برای این منظور هرگونه حمایت و آنچه به عهده شهرستان است را انجام می دهیم.

"محمدمهدی خانی زاده" با بیان اینکه علم و فناوری یکی از مؤلفه های اقتدار کشور است افزود: تأسیس مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان می تواند باعث گسترش و ترویج فناوری در بخش های مختلف اقتصادی شود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد پیشنهاد تهیه سند راهبردی توسعه فناوری بهاباد را با توجه به پتانسیل های اقتصادی این شهرستان مطرح کرد و گفت: تهیه این مدل به عهده مسئول دفتر پارک علم و فناوری بهاباد با همکاری فرمانداری شهرستان ظرف یک ماه آینده است.

"محمدمهدی لطفی" در این رابطه تصریح کرد: باید مزیت های اقتصادی با قابلیت سرمایه گذاری لحاظ شود و افراد نخبه و مستعد شهرستان که خواهان سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی دانش بنیان در شهرستان هستند شناسایی شوند.

مسئول دفتر پارک علم و فناوری بهاباد با بیان اینکه در شهرستان بهاباد افراد خلاق و دارای ایده های کاربردی به منظور تجاری سازی ایده ها وجود دارد و گفت: در حال حاضر چندین دستگاه در بهاباد ساخته شده است که قابلیت تجاری سازی دارد ولی متأسفانه مرکزی رشد برای تشکیل این شرکت ها وجود ندارد.

"عباس زینلی" در ادامه برگزاری دوره های اموزشی رباتیک با هدف تشکیل زنجیره انسان های توانمند و متخصص از سنین خردسال تا فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان، دو دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری، نمایشگاه ابتکارات و اختراعات، همایش الفبای کارآفرینی، اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری و آماده سازی دانش آموزان به مسابقات جهانی از مهمترین فعالیت های انجام شده عنوان نمود.

دفتر پارک علم و فناوری شهرستان بهاباد در قالب مرکز نوآوری فعالیت می کند و از اشخاص و ایده های مخترعان تا 60 میلیون ریال کمک بلاعوض مالی می کند. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا