مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که توسعه تنها با پژوهش تحقق می یابد، گفت: هرتوسعه ای باید برمبنای تحقیق باشد، در حالی که بسیاری از پژوهش های کشور، قابلیت کاربردی بودن را ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در نشست فصلی که همزمان با هفته پژوهش برگزار شد، با بیان این که منشور اخلاقی اخلاقی تنها برای نصب بر روی دیوارها نوشته نشده است، اظهار کرد: این منشور حاوی نکاتی است که به ما یادآوری می کند که چگونه به اهداف این منشور دست یابیم.

وی با اشاره به این که خوشبختانه شرکت آب منطقه ای یزد در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: از جمله دستاوردهای سال جاری شرکت، کسب رتبه پنجم در جشنواره شهید رجایی  در بین شرکت های آب منطقه ای و کسب رتبه نخست در بخش زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ادامه ضمن تبریک هفته پژوهش، بیان کرد: با توجه به این که «بدون پژوهش و مطالعه تصمیم گیری نکنید» شعار هفته پژوهش است، آن چیزی که برگرفته از اندیشه می باشد، اهمیت پژوهش را نشان می دهد اما متاسفانه در حال حاضر اندیشه کردن باب نیست.

وی با بیان این که پژوهش با تأمل کردن در کارها بوجود می آید، افزود: هرتوسعه ای باید برمبنای تحقیق باشد، در حالی که بسیاری از پژوهش های کشور، قابلیت کاربردی بودن را ندارد و غیرقابل استفاده مانده است.

وی با اشاره به این که تلاش می کنیم بخش پژوهش را در راستای اهداف و ماموریت های شرکت کاربردی کنیم، گفت: در شرکت آب منطقه ای یزد 100 کار تحقیقاتی انجام شده و از حوزه های مختلف در خواست کردیم که بررسی کنند چند درصد این پژوهشی که پول برای آن هزینه شده، عملیاتی شده و در شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

استاد«عبدالعظیم پویا» نیز به نقش حیاتی آب در استان یزد اشاره و تاکید کرد: در چنین شرایطی ضروری است خدمات شایسته ای را برای حفظ و حراست از آب انجام دهیم.

پؤوهشگر و کارشناس خبره میراث فرهنگی یزد ادامه داد: یکی از واژه های مهم در حفظ فرهنگ آبی یزد را واژه ی کلیدی پژوهش عنوان کرد و گفت: بدون شناخت تاریخ آب، شناخت تاریخ یزد میسر نیست و این شناخت هم تنها با پژوهش شدنی است.

«حسین مسرت» نویسنده و پژوهشگر یزدی، نیز در پایان توضیحاتی در خصوص کتاب آب انبارهای یزد و پیشینه و ساختار آن ها ارائه داد.

گفتنی است؛ در این مراسم از مهندس«محجوبی» و مهندس «نعمتی» به عنوان پژوهشگر برتر در شرکت آب منطقه ای یزد، استاد «حسین مسرت» و استاد «عبدالعظیم پویا» پژوهشگر پیشکسوت در حوزه آب استان و سه نفر از دانش آموزان پژوهشگر در طرح داناب تجلیل شد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا