استاندار یزد با اشاره به اینکه تقویت روحیه مطالبه گری مهمترین دستاورد جنبش دانشجویی گفت: پیام روز دانشجو حرکت به سوی عدالتخواهی و ایستادگی در مقابل استبداد و استکبار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در آیین بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه یزد برگزار شد، با تبریک این روز به دانشجویان گفت: پیامی که روز دانشجو برای همه ما دارد پیام عدالتخواهی و حرکت بر علیه استبداد و استکبار است.
وی تاکید کرد: مهمترین دستاورد دانشجویان تقویت مطالبه گری و روحیه پرسشگری در جامعه است.
استاندار با اشاره به کودتا 28 مرداد گفت: خیلی ها گمان می کردند بعد از کودتا سال 1332 جامعه اهداف خود را فراموش کرده و دیگر از آزادی خواهی خبری نخواهد بود ولی جنبش دانشجویی نشان داد که بیدار است و این راه را ادامه می دهد.
طالبی با بیان اینکه دانشجویان در همه حرکت های سیاسی و اجتماعی ایران از سال 1332 تا به امروز نقش تاثیرگذاری داشته اند افزود: اگر به تحولات سیاسی ایران در دهه های اخیر بنگریم می بینیم دانشجویان همواره در بطن این تحولات بوده اند.
استاندار با اشاره به پیوند دانشجویان و جامعه تصریح کرد: خطی که جنبش دانشجویی تا امروز دنبال کرده حمایت از مردم بوده و دانشجویان همواره صدای جامعه در تریبون ها و جایگاه مختلف بوده اند.
وی با بیان اینکه به دنبال تحقق شاخص های حکمرانی خوب هستیم افزود: تقویت پاسخگویی و مسئولیت پذیری در تمامی ابعاد از شاخصه های حکمرانی خوب است و یکی از اقشاری که می توانند به این تحقق این شاخص ها کمک کنند، دانشجویان هستند.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در زمینه توسعه استان دانشجویان نقش رهبری و هدایت گری را داشته باشند افزود: در همین راستا این نقش را برای دانشجو قائل هستیم که در فرایند توسعه بتوانند به عنوان یک پیشران ایفای نقش کند.
وی با بیان اینکه بدون توجه به نقش و جایگاه دانشجویان نمی توانیم برنامه ای برای توسعه استان و کشور داشته باشیم، افزود: در همین راستا سند آمایش استان را بازبینی و آنرا در معرض نظر صاحبنظران و اساتید و دانشگاهیان قرار دادیم که نظرات آنها به غنای این طرح کمک کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا