عضو فقهای شورای نگهبان و امام‌جمعه میبد در جمع اعضای هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسین و سه بخش مرکزی، ندوشن و بفروئیه شهرستان میبد بر ارائه الگویی از مشارکت نمونه در این دوره از انتخابات نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها، روحانیت، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، رسانه‌ها، سایت‌ها و فضاهای مجازی باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «آیت‌الله اعرافی» عضو فقهای شورای نگهبان و امام‌جمعه میبد در جمع اعضای هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسین شهرستان میبد و سه بخش مرکزی، ندوشن و بفروئیه گفت: رأی و اعتماد مردم نسبت به نامزدانی که توسط هیئت اجرایی و چهارگانه احراز صلاحیت شدند؛ از مهم‌ترین حق‌الناس‌هاست و ما شما باید حافظ، نگهبان و پاسدار این حق بزرگ مردم باشیم.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه این حق‌الناس در چارچوب قانون تعیین‌شده است تصریح کرد: چیزی که ملاک ادای این امنت الهی و حق‌الناس است قانون است وکسی حق ندارد در این زمینه استنباط رأی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور انتخابات را یکی از معیارهای آرامش و رشد جامعه خواند گفت: باید مردم اثرگذاری مشارکت خود در انتخابات را لمس کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ناامنی و از بین بردن مشارکت مردم را دو هدف دشمن در ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: برگزاری انتخابات سالم و قوی، امنیت کل جامعه را تضمین می‌کند.

وی بر ارائه الگویی از مشارکت نمونه در این دوره از انتخابات نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها، روحانیت، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، رسانه‌ها، سایت‌ها و فضاهای مجازی باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

آیت‌الله اعرافی طهارت مالی کاندیداها را در مراحل احراز صلاحیت مهم خواند و گفت: باید افراد فداکاری که در همه حال پای کشور بایستند انتخاب شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر همگرایی حداکثری دستگاه‌های نظارت بر انتخابات گفت: هیئت‌های نظارت و دستگاه‌های اجرایی باید در درون خود طرف هیچ کاندیدایی را نگیرند.

امام‌جمعه میبد با اشاره به تبعیض در حوزه‌های انتخاباتی استان هم گفت: در 6 شهر جنوبی استان ازجمله مهریز، بافق، ابرکوه و تفت نابرابر و تبعیض وجود دارد و شهرها نیاز به توجه بیشتری دارند که امیدواریم حوزه‌های انتخاباتی در انتخابات دوره آینده سامان یابد و شهرستان‌های استان احساس عدالت و اعتدال کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا